Inlägg från: LykkeLee |Visa alla inlägg
  • LykkeLee

Hur ofta byter du handdukar?

Vi byter efter varje gång vi använt badhanduken eftersom vi är sju personer och det lätt blir så att vi blandar ihop handdukarna annars. Tvättmaskinen går ju typ dygnet runt ändå så då kan man lika väl slänga med sin badhandduk i nästa passande tvätt

• LykkeLee

Jag byter sängkläder ofta också.. speciellt nu på sommaren då det är varmt och man svettas.. typ var tredje dag.

• LykkeLee

Haha.. jag kör också operation "pappershanduk" med kranar och dörrhandtag. Dessutom sätter jag inte ner rumpan ordentligt på toa sisten på offentliga toaletter, känns så himla äckligt.. haha.. knäpp man är va?

• LykkeLee

Hoppetossan 79 skrev 2008-06-09 13:25:52 följande:

Det är ju skitjobbigt att byta lakan...Vi har 3 Stora påslaken1 litet påslakna7 stora örngott1 litet örngott1 dubbelsängs underlaka2 enkelsängslakan = minst tre maskinerPå nedervåningen har vi4 badlakan (två större och två något mindre) 3 st större handhanddukar 2 st gästhanddukar (barnens)På övervåningen2 badlakan2 handhandukarSen har vi 2 fothanddukar (en på varje våning)Sen har vi en gästsäng också med stort påslakan, underlakan och två örnogott och det räknade jag inte ens med innan...Vi är två vuxna och två barn (3 och 1 år)Har säkert 6 maksiner med klädtvätt i veckan också... 
    Har ni speciella handdukar till fötter?
  • LykkeLee

Fast handsprit kan du använda till förbannelse, men den biter tyvärr inte på typ vinterkräksjukan.. den är nämligen luftburen.. men det känns ju bättre iaf..

Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?