Inlägg från: Livetsgåva |Visa alla inlägg
  • Livetsgåva

Hur ofta byter du handdukar?

Sängkläder bytar vi 1 gång i veckan. Handdukar m.m bytas ca var tredje dag. Tillägger att vi är renliga,duschar varje dag,och vi gillar att använda frächa handukar och att lägga sig i en renbäddad säng är som balsam för själen.

• Livetsgåva

1 eller 2 maskiner mer tvätt är väl inget farligt??
    Avänder dessutom en energisnål tvättmaskin och Ariel.
    Konstigt att man inte ska få göra som man vill med sin egen tvätt.

Och jag kan även tillägga,att vi har faktiskt mer än ett set påslakan,och fler än 3 handukar,vilket gör att du behöver inte tvätta allt på en gång.

• Livetsgåva
    Kamikazee skrev 2008-06-15 18:49:49 följande:
    Det har jag också tänkt på. Inte sjutton är det trevligt att ligga i flera veckor gamla spermafläckar.
    När det gäller sängkläder så spelar det egentligen inte någon roll om man duschar ofta. Man ligger i sängen i närmare 8 timmar per natt. Under denna tid gnuggar man av en hel del hudavlagringar och hår, och en heldel hudfett och svett. För att inte tala om kvalster. Allt sådant går inte bort i en dusch.
    Håller med dig
  • Livetsgåva

Självklart att det ska tvättas nångång. Det ska ju all tvätt göras.
    Att jag gör så,beror på att tvättmaskinen sväljer en hel del,så jag kan tvätta 1 maskin,med 2 set påslakan i.Full maskin är bättre för miljön,än en halvfull anser jag.

Samma med handukarna,väntar tills jag har en full maskin. Så egentligen tvättar jag inte mer.

• Livetsgåva

Ett tillägg till mitt förra inlägg: 2 set påslakan är = 1 set/vecka.(Dubbelsäg allså)

Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?