Inlägg från: Trynträ |Visa alla inlägg
  • Trynträ

Hur ofta byter du handdukar?

En gång i veckan så slipper de lukta surt.

• Trynträ

Varför inte vänta med att tvätta tills maskinen är full istället för att tvätta bara för tvättandets skull?

Nennis1 skrev 2008-06-11 10:49:32 följande:
    Jag byter handdukar när jag ska tvätta, vilket jag gör nästan varje dag. Det är ju lika bra att kasta in dom i maskinen också istället för att köra en maskin som kanske inte är riktigt full. Lakanen byter jag en gång i veckan.
  • Trynträ

Men man tvättar ju inte allt i samma gradtal. Jag tvättar t.ex inte handdukar och lakan i 40 grader och 7 tvättar i veckan skulle jag inte få ihop.

linjes skrev 2008-06-14 22:07:13 följande:
    Varför inte köra en maskin om dagen istället för att köra 7 på söndagen?? Det är ju inte heller speciellt miljövänligt!
  • Trynträ

Det finns ju papper att torka av sig med efter akten. Inte sjutton ligger man väl kvar i sängen och låter det flyta ut över lakanen. Finns det verkligen de som gör som i filmerna och bara ligger kvar med allt klägg rinnandes kring benen. Isåfall förstår jag om man måste byta sängkläder ofta.

Duschar man inte på kvällen förstår jag också att det blir skitigt i sängen.

Kamikazee skrev 2008-06-15 18:49:49 följande:
    Det har jag också tänkt på. Inte sjutton är det trevligt att ligga i flera veckor gamla spermafläckar.
    När det gäller sängkläder så spelar det egentligen inte någon roll om man duschar ofta. Man ligger i sängen i närmare 8 timmar per natt. Under denna tid gnuggar man av en hel del hudavlagringar och hår, och en heldel hudfett och svett. För att inte tala om kvalster. Allt sådant går inte bort i en dusch. Två veckor är max för vad som är trevligt för byta av sängkläder. Efter det börjar de att lukta ingrodd hud och fett.
  • Trynträ

Fast alla duschar och tvättar sig inte på kvällen enligt vad jag läst på FL så många är nog inte så rena när de lägger sig även om jag för egen del aldrig skulle låta bli att duscha av mig dagen skit.

Analoga skrev 2008-06-15 19:05:57 följande:
    Men det är väl ändå stor skillnad? Sängkläderna har du i din säng, där du lägger dig ren på kvällen. Dina kläder bär du på dig överallt, bland alla möjliga människor och miljöer. Du svettas i dem också. Det säger sig väl självt att man inte kan jämföra exempelvis att bära samma kläder i 3 veckor eller att ha samma sängkläder i 2-3 veckor - för att ha samma kläder i 2-3 veckor kan jag verkligen hålla med om är supersnuskigt!
Svar på tråden Hur ofta byter du handdukar?