• Anna Paulita

Hur gör man för att bli av med små myror?

Ut under listen i min dotters rum kommer enhel del små svarta myror. Jag tycker det är skitäckligt, hur gör man för att bli av med dem?? Dammsugaren verkar inte avskräcka...;)

• Svar på tråden Hur gör man för att bli av med små myror?
  • MiisPiis

Vi hade så i badrummet, köpte myrr och la nedanför listen. De försvann omgående!

• lövet2

Det finns en pepptråd för oss som har myror: www.familjeliv.se/Forum-5-112/m33417593.html

Än så länge är det bara jag som skrivit där, men du är hjärtligt välkommen! För min del är det största problemet skogsmyror, och jag vet inte om man behandlar dem likadant. Vi har i alla fall satt ut myrdosor inne och ute.

• Vickyoxd

Hade oxå myror inne. Vi köpte små gröna dosor (2 pack) på COOP och la ut där de va. O de har inte kommit tillbaka efter det.. Är honung i som lockar dit dem till dosan har ja för mig o så hämtar de gift som oxå är i den o bär tillbaka till boet så utrotas alla..

Finns olika sorters dosor, de vi hade som funkade behöver man inte fylla på giftet själv i. Har testat en annan sort en gång som inte va lika bra då man själv fick hålla på o fylla dem med giftet..

• MiisPiis
    Älskad för evigt skrev 2008-06-12 22:11:39 följande:
    kanel funkar
    Inte här, det minskade inte ens antalet. Men myrren avskräckte dem helt.
Svar på tråden Hur gör man för att bli av med små myror?