Recept med Rice Krispies??
Jag har varit och köpt Rice Krispies idag för jag gjorde något som heter Lion bars. Men jag har massa kvar så nu undrar jag om de finns någon som har några andra bra recept med detta som ingrediens?
Jag har varit och köpt Rice Krispies idag för jag gjorde något som heter Lion bars. Men jag har massa kvar så nu undrar jag om de finns någon som har några andra bra recept med detta som ingrediens?
lion bars? e d samma sak som snickers-kakor?
Recept på lion-bars tack låter supergott! *dregglar*
Snickerskaka görs på ricecrispies o jag vet att det finns recept på kyckling panerad i dem, har dock inte de recepten själv....
Annars är en skål jordgubbar, mjölk o ricecrispies godisgott så här års!
3 3 dl jordnötssmör (krokant/med bitar)
2 2 dl ljus sirap
1 1 dl strösocker
1 1 msk vaniljsocker
3 3 dl kokosflingor
5 5 dl Rice Krispies
250 250 g mörk kvalitetschoklad 70 %
1. Smält jordnötssmör, sirap, strösocker och vaniljsocker på svag värme.
2. Rosta kokos i en torr kastrull.
3. Rör försiktigt ner kokos och Rice Krispies i jordnötssmeten.
4. Fördela smeten på 2 avlånga brödformar klädda med plastfolie.
5. Låt stelna i kylskåp, cirka 1 timme.
6. Smält chokladen i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten). Skär kakan i cirka 2 cm breda stänger och doppa dem till hälften eller helt i smält choklad.
7. Ställ in i kylen igen och låt stelna.
Kärt barn har många namn tydligen för receptet liknar snickerkakerecepten jag sett, bortsett från kokosmängden som varit mindre (el inte ingått alls). Va bra! Är glutenintolerant nämligen o nu vet jag att kan jag ju äta hemgjorda Lion-bars med
Man kan baka en marängbotten i långpanna (till tårta) och blanda i rice crispies. Det blir jättegott och lite extra "crunch" i. Jag hade själv tänkt baka sådana bottnar till midsommarens jordgubbstårta!