• Anonym

Så sjukt fet och ful ......... varför ÄR JAG TJOCK OCH ANDRA SMALA !!!!!!!!!?????????

ja så är det, jag tänker på min feta kropp dygnet jävla runt! och vad gör jag? JO jag äter en massa ONYTTIGT!
    VARFÖR kan jag inte få in i huvudet att det jag äter sätter sig på RÖVEN där ALLT hamnar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaha ännu en FET sommar............

ALLA jag ser är smala, vackra och kan bada och tjatar om att dom ska bada, och gå på stan och shoppa! medans jag hellre sitter inne och gör INGET!

ÄR SÅ LESS !!!!!!!!!!

varför blir jag tjocka av ALLT? vissa äter vad som hellst utan att bli feta, och vissa väger 45 kg och tycker de blivit feta när dom gått upp 10 kg under grav.....BLÄ!!!!!

KLAGAR GÖR JAG!

jag måste ha en spykiskt störning som inte fattar vad jag stoppar i mig för skit ! SUCK!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Så sjukt fet och ful ......... varför ÄR JAG TJOCK OCH ANDRA SMALA !!!!!!!!!?????????
  • Peggie

För att livet är orättvist. Bara acceptera det och börja äta som din kropp funkar.
    Sorry men dagens sanning...
    På samma sätt som vissa har lättare att hamna i missbruk än andra elle rvissa har tjockt hår o andra tunt...
    Life's abitch :)

• Anonym

Antingen psykiskt sjuk eller så är du bara en tjej som känner som de flesta andra tjejer lite då och då?

• Anonym (C)

Förstår att det inte är någon tröst men du är inte ensam. Efter varje sommar bestämmer jag mig att det inte ska bli samma nästa år men tiden går fort och snart är nästa sommar här och man ser likadan ut igen. Lider med dig och har det likadant själv. Är så besviken på mig själv.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-09 21:51:44 följande:
    Antingen psykiskt sjuk eller så är du bara en tjej som känner som de flesta andra tjejer lite då och då?
    ja ellerhur

160 "lång" och väger 86 kg ????
  • Anonym

Anonym (C) skrev 2008-06-09 21:52:46 följande:

Förstår att det inte är någon tröst men du är inte ensam. Efter varje sommar bestämmer jag mig att det inte ska bli samma nästa år men tiden går fort och snart är nästa sommar här och man ser likadan ut igen. Lider med dig och har det likadant själv. Är så besviken på mig själv.
    ja och hur tusan ska jag kunna hinna gå ner i vikt nu på 6v då? ska ju på semster med en SMAL familj *ledsen*
  • La Lola

Alla andra smala?

Jag är 158 cm kort o väger 82 kilo.

Jag är inte smal.
    Jag är tjock o jag vet att jag är lika värdefull oavsett vad jag väger.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Anonym

ät minder och rör dig mer så bör du gå ner i vikt

• gullican

Du har nog inte varit på samma badställe som jag För jag är rätt svår att missa då jag är tämligen fet.

Men vet du, det finns inget likhetstecken mellan fet och ful till att börja med.

För det andra så låter jag inte andra helt okända människor som inte betyder ett skit i mitt liv avgöra om jag ska få göra det jag vill. Vill jag sola och bada så gör jag det, om några tittar/viska/kommenterar högt så får de väl göra det. Det säger mer om dem än om mig. Jag är inte en sämre människa för att jag har fläskmage, bristningar och häck som en ladugårdsdörr.

Är det rimligt att jag skulle låsa in mig i en lägenhet hela sommaren för att folk kan ha åsikter om min kropp? Inte va?

Om du sen vill ta tag i vikten för DIN skull och för din hälsa så är det helt okej, men snälla låt inte omvärlden hindra dig från att njuta av det du vill göra.

• PojkMaffia

skaffa lite självstyrka istället!
    se det att du klarar det istället för att enbart lägga energi på dina misslyckanden för sJÄLVKLART så blir du misslyckad ännu en gång!
    du kan detta och det vet du!
    dra ned eller ännu bättre halvera dina portioner. ät regelbundet, alltså frukost, lucnh, middag gärna kvällsmat och även något mellanmål därimellan (ett iaf)
    det ÄR jobbigt att gå ned i vikt.
    men ge INTE upp!
    ut och gå! försök gå minst 40 minuter 1 gång om dagen. du behöver inte ens gå fort för det kommer ju mer du vänjer dig.
    trist o gå? självklart iaf ibörjan, försök o ragga promenadpolare o har du inga, lyssna på musik!
    unna dig godis o sötsaker på lördagar
    vet du hur GÖTT det är att lära sig säga nej till sig själv?
    vet du hur jääääkla stolt man blir över sig själv när man fixade o säga enj 1 gång?
    men alla fuskar,även dom som går ner i vikt, det är ett måste, bara man direkt efter ett fusk fortsätter som man ska göra, inte att "jag börjar om på måndag igen" utan kör igång med det vanliga samma dag
    häng inte upp dig på vågen utan måt flera ställen istället ex, överarm, underarm, bröst, midja, mage, höfter, röv, lår, vader
    mät dig varannan vecka för det är där mans er den stora skillnaden.
    jag har gått ned 14,2 kg nu o ska ned 12 till!
    jag vet att jag fixar detta, det kommer bli jävligt underbart när jag gått ner till min idealvikt.
    jag vet att jag kommer att göra det, o det även när jag har svåra motgångar som skiljsmässa ex just nu.
    jag ger int eupp för det.
    du ska inte heller ge upp.
    du vet att bakom allt fett bor en smal människa som bara vill ut.
    så fan släpp ut den!

ta tag i det nu, inte imorgon, inte om en månad utan nu i denna sekunden. vi vet att du fixar detta både du o jag!

Jag är den jag är - like it or not
  • Anonym

Blä känner precis som du!

Hatar när man är på stan och ser alla smala, snygga, fräscha, bruna, fina i håret, nya tjata kläder tjejer och själv ser man ut som en blek tunna med stripigt hår och skitgamla svarta pösiga kläder. Och så lovar man sig själv att NÄSTA vår/sommar ska jag minsann vara en av dom. Och vad händer? Absolut ingenting! Alltid samma sak varje jäkla år!

Svar på tråden Så sjukt fet och ful ......... varför ÄR JAG TJOCK OCH ANDRA SMALA !!!!!!!!!?????????