• LillaMandarin

Får barnet eget säte hos SJ?

Om man reser på ungdomsbiljett med SJ så får man ta med sig 2 barn under 6 år för 5:-. Får man eget säte för dessa då??

För sen står det oxå att har man ett barn i knät så behövs ingen extra avgift.

MEn om jag tar med min 5-månaders och har henne i en babysitter så e de ju skönt att ha den på eget säte...därför jag undrar.

• Svar på tråden Får barnet eget säte hos SJ?
  • HelHel

Jag åkte tåg med min dotter när hon var 7 månader och hon fick ett eget säte för 5 kr =)

• Dixie

ja, mina barn har fått egen plats - dock har jag inte rest på ungdomsbiljett, vet inte om det är andra regler för det

• Morbid Mistress

Det är inte olika regler för ungdomsbiljett, man får platsbiljett för barn.

Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
  • hotten

jo det är olika regler för ugdomsbiljett men tror det gällde åldersgränsen på barn för att få dem för 5,- (dvs 6 år med ugdom men högre ålder om man har fullt betalande biljett)

man får eget säte..

• Mollymajs

När vi åkte tåg för ca 6 veckor sen så va de tändast på x2000 som dottern automatiskt fick en platsbiljett. De andra tågen fick man boka det extra och då kostade dte även extra. Så va dte även för oss vuxna med.

• hotten

nja jag har bokat resor runt hela sverige nu med olika tåg, östersundståget, x2000, sj... och har reserverat plats där de inte ingår i biljettpriset, inte kostar det nått för barn (utöver de 5.- alltså)
    jag har även valt platserna och de står på biljetterna, så nog bör vi ju ha platser..

• Skorpan2

Familjerbjudandet gäller för två barn under 6 år om man åker på ungdomsbiljett. Det vill säga barnen åker gratis, men man betalar 10 kronor för en plats biljett för barn.

(på VUXEN BILJETT GÄLLER DET FÖR BARN TILL DE HAR FYLLT 16 ÅR)

• Lo L

Alla barn får eget säte hos SJ men inte alltid bredvid dig, så man kan få byta till sig. Vår 10 månaders fick eget säte.

Svar på tråden Får barnet eget säte hos SJ?