• Resande

Vi med normal äl som provat pergo/clomid del 6!

Vi är ett gäng som hängt ihop sedan vi alla började äta clomid/pergo för att öka våra chanser till graviditet. Detta är redan sjätte tråden för oss!
    Några har redan lyckats få plus och det har t.o.m hunnit födas bebisar men vi är flera som fortfarande kämpar på. Några ska börja med IVF  eller försöker med inseminationer medan andra tar lite paus från allt men kikar in när de orkar och har lust. Här pratar vi om allt möjligt och stöttar varandra så gott det går. Vi hoppas 2008 ska vara året då vi alla får möjligheten att äntligen bli gravida med lyckade graviditeter. Tumhållning för hela gänget!

Här är de gamla trådarna:
    senaste:www.familjeliv.se/Forum-7-34/m30602164.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m27939180.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m24975416.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m21811947.html

• Svar på tråden Vi med normal äl som provat pergo/clomid del 6!
  • Sniik

Oj är det redan dags för en ny tråd Shit, vad snabbt tiden går.

Bliglin- Åh jag hoppas att du snart får ta hem din son. Vad kul att ni håller på och tränar amningen.

Fiji- Man klarar ju inte att hålla igång lika hårt som innan nu då man är gravid. Men det är hur roligt som helst att shoppa så man känner ju inte att man tagit ut sig förrän efteråt. Du får vila upp dig ordentligt nu.

JennyHI- Vad bra att du fick mens denna månad även om det är tråkigt att få den. Visar ju att kroppen är på rätt väg nu.

• Tuplan

Tack Fiji för en ny tråd!

• Hallonbrus

Hej alla!
    Roligt att det blivit lite skrivet igen.

Sniik:Grattis till UL och till pågen! Skoj skoj!

Fiji: Man lär sig efterhand...jag är likadan... Men nu försöker jag ta det lugnt.

Bliglin: Oh vad glad jag är att se dig här igen. Tänker mycket på er!

Grisen och Jenny: Tänker på er!

Hur är det med dig Tuplan?

Jag är i vecka 30 om man räknar efter UL och i vecka 31 om man räknar efter när bebisen faktiskt blev till. Vi var på sista föräldrautbildningen igår och pratade förlossning. Såg en film och jag höllt på att börja gråta när jag såg dem små liven...Är superblödig när det kommer till förlossningar och små bebisar. Har bokat in en fotografering nästa månad så att vi kan föreviga magen.

KRAM på er!

• Tuplan

Hallon: Jo då det är bra med mig, tack för att du frågade. Jag har 3 veckor kvar tills jag är i Sverige, LÄNGTAR!
    Försöker kontrollera hjärnan med att inte tänka på bebis och allt vad försök heter, POSITIVT TÄNKANDE! Njut av semestern!

Oj vad tiden går snabbt, tänk snart är din bebis ute. Kommer inte ihåg men vet ni om det blir en tjej eller kille?

Grisen hur är läget? Har du svettats bort eller? Hör att ni har rekord värme i Sverige. Spara lite till mig när jag kommer please pretty please!!
    Nån av er svensk boende som bor i närheten av Göteborg? Träff kanske?

Bliglin jätte roligt att se dig här! Skönt att allt går bra!

• Hallonbrus

Tuplan: Kan förstå att du längtar och visst ska vi spara lite sol och värme till dig. I morgon ska det regna sägs det. Vi vet faktiskt vad det blir men jag håller det hemligt ett tag till ;)
    Vet att jag borde supernjuta av tiden nu men kan inte låta bli att längta tills det är dax...
    Jag bor väldigt långt söderut i detta land men det är ju inget jätteavstånd till Göteborg så jag är alltid pigg på att träffas.

HA det toppen Tuplan och ni andra!

• Resande

Sniik det känns så fånigt att man inte klarar lika mycket nu när man är så tidigt!?! Vet ju folk som tränar på som vanligt, så kan en annan inte ens promenera

Tuplan bara tre veckor kvar!! Sen kan du få göra allt det där du längtat efter Här har verkligen varit riktigt varmt bra länge nu, det har inte ens regnat mer än några droppar i natt. Igår blåste det stormvindar men det verkar vara lugnt idag igen. Till helgen ska det tydligen bli fint igen så du kommer nog få se ett mycket torrt Göteborg! Mina första veckor hemma regnande det hela tiden men nu har det inte regnat ordentligt på långt över en månad så alla gräsmattor här i området är numera gula. Det blir betydligt lättare att koppla av alla bebistankar när man kan träffa nära och kära, äta gott svenskt godis, svensk mat, gå till Liseberg mm. Hoppas du får en underbar semester!!

Hallonbrus tänk vad långt fram ni är redan!! Bebis kan ju komma villken vecka som helst fast vi hoppas h*n vill stanna ett tag till. Förstår om du grät när ni såg förlossningsfilmer, det gör jag alltid även som ogravid Bebisar är verkligen mirakel och jag slutar aldrig förundras

- Vecka 13 -
  • Hallonbrus

Ja jag är oxå väldigt lättrörd annars...men nu är det skönt att kunna skylla på graviditetshormonerna... =)
    Har precis varit på MVC och gjort en extrakoll, bebisens hjärtslag var jättefina. Känns så skönt. Ja tiden har som vanligt flugit förbi men jag känner ändå att jag verkligen har tagit tillvara varenda dag sedan jag plussade.

• Hallonbrus

Jag saknar er...Hur är det med er?

• Sniik

Hejsan!

Mina tidiga sammandragningar har kommit tillbaka så nu är jag fortsatt sjukskriven med strikt vila. Ska på återbesök imorgon. Sitter jag upp mer än 30 min så börjar sammandragingarna så jag ligger mest ner hela dagarna. Har en medicin att ta men jag får sådana hemska biverkningar av den så jag föredrar att ligga.

Hur är det med dig Hallonbrus?

Tulpan: Nu är det inte långt kvar tills du kommer till Sverige
    Fiji: Du har väl åkt hem nu?

Hoppas det är bra med er andra

Kram,
    Sniik

• Hallonbrus

Fy vad jobbigt Sniik! Vilken vecka är du i nu? Jag hade ganska mycket sammandragningar ien period men inte i klass med dig.

Med mig är det nog rätt bra, depressionen vägrar ge med sig men det blir ändring på det när jag börjar medicinera. Ska snart iväg på ultraljud och är lite nervös men bebisen har rört sig mycket idag så det borde vara bra med den har jag intalat mig. Annars går jag mest och väntar på ledigheten...

KRAM på er alla!

Svar på tråden Vi med normal äl som provat pergo/clomid del 6!