ja men den tar bara bort det värsta. Det är sprutor med tex ketogan, det får man några dagar efter snittet och det gör svinont i allafall. När du åker hem (blev utskriven på 3:e dagen men sonen var inskriven på neo) så får du med dig smärtan och då har du panodil att ta. Jag kunde inte vända mig i sängen på flera veckor och tiden efter snittet kunde jag endast ligga på rygg. När jag skulle på toa fick jag "ramla" ner på toastolen som hästar gör när de lägger sig
när jag skulle resa mig fick jag ta tag i nåt och dra mig upp. Musklerna är ju avskurna så du kan inte ens krysta när du ska skita. Det är inge roligt alls. Men har man sån rädsla man inte kan arbeta bort är det bättre för barnets säkerhet att välja snitt, självklart. Inget fel i det. Jag ska ta det nästa gång men man får vara beredd på att det är besvärligt efteråt. Prata med din bm tycker jag. Berätta hur du känner och är du helt säker på din sak, du vill ha snitt så ska du stå upp för det naturligtvis och kämpa för att få det.
Alexandra88 skrev 2008-06-10 20:24:16 följande:
Jo det vet jag men man får väl bedövnig eller sånt smärtstillande efter snittet med??Jag ska snacka med min BM och se vad det finns och snacka igenom det.