• Uncia

Räkna ut barnets ca längd som vuxen?

Nån som vet hur det var man räknade då?
    man tog föräldarnas längd och nåt mer väl och räknade ut på nåt sätt? kommer inte ihåg hur.
    satt nämligen och pratade här hemma...

• Svar på tråden Räkna ut barnets ca längd som vuxen?
  • raspberryrevolution

mor + far delat med 2 och lägg till 10 om det är en kille och minus 10 om det är en tjej... tror det är 10 cm, blev osäker nu

• LillaPy

Jag har hört att man tar barnets längd vid 2 års ålder gånger två för att få fram hur långa de kommer bli i vuxen ålder. Men det kanske finns något sätt redan när de är ännu yngre?

• MeNoLike

isf kommer mina barn bli 190,5 cm... det får jag inte hoppas att det stämer, hehe

raspberryrevolution skrev 2008-06-10 20:16:25 följande:
    mor + far delat med 2 och lägg till 10 om det är en kille och minus 10 om det är en tjej... tror det är 10 cm, blev osäker nu
    Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Valkyriah
    MeNoLike skrev 2008-06-10 20:17:30 följande:
    isf kommer mina barn bli 190,5 cm... det får jag inte hoppas att det stämer, hehe
    Varför inte då?
    Är det pojkar så är det ju inte så mycket längre än medellängden

Sonen kommer isåfall bli nästan 2 meter
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Tvåbarnsmorsan

Oj då blir sonen 180cm och dottern 162cm, undrar om det stämmer!

♥Pierre & Saga♥
  • Tvåbarnsmorsan

Jag menade 182cm på sonen!

• MeNoLike
    Valkyriah skrev 2008-06-10 20:19:27 följande:
    Varför inte då?Är det pojkar så är det ju inte så mycket längre än medellängden Sonen kommer isåfall bli nästan 2 meter
    jag tycker att en sisådär 185 räcker...
    Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Oliwa

Hmm.. tror inte det stämmer. Min pappa är 167, min mamma är 166 och jag 165.

Min man är 188 och jag 165, vår son har beräknats bli 190 cm. (Har varit på tillväxtdiskussion hos läkaren pga hans vikt)

• raspberryrevolution
    Oliwa skrev 2008-06-10 20:24:08 följande:
    Hmm.. tror inte det stämmer. Min pappa är 167, min mamma är 166 och jag 165.Min man är 188 och jag 165, vår son har beräknats bli 190 cm. (Har varit på tillväxtdiskussion hos läkaren pga hans vikt)
    nä det är ju bara en sätt att få fram en trolig längd, det är ju massor annat som spökar in med arv å sånt ... det står lite i den länken jag la in innan-.
  • Oliwa

Hallonrevolt -Nu undrar jag ju såklart vad läkaren baserade sin gissning på.. Man blir ju nyfiken!

• raspberryrevolution
    Oliwa skrev 2008-06-10 20:29:07 följande:
    Hallonrevolt -Nu undrar jag ju såklart vad läkaren baserade sin gissning på.. Man blir ju nyfiken!
    Ja du det får du nog fråga honom om, han besitter kanske en synnerlig förmåga att se, eller kan han inte räkna.. el så baseras det på hur snabbt gossen har vuxit hittentils? tja du... fråga honom vettja
  • Oliwa

Hallon -Ja, om jag skulle ha oturen att träffa på hnm igen ska jag fråga. Tror faktiskt att han mest gissade! Han frågade en massa om gravlängd, födelsevikter o sånt.. O kollade såklart kurvan. Detta var efter att vår son visat sig väga 12000 på 6-månkontrollen..

• raspberryrevolution
    Oliwa skrev 2008-06-10 20:34:31 följande:
    Hallon -Ja, om jag skulle ha oturen att träffa på hnm igen ska jag fråga. Tror faktiskt att han mest gissade! Han frågade en massa om gravlängd, födelsevikter o sånt.. O kollade såklart kurvan. Detta var efter att vår son visat sig väga 12000 på 6-månkontrollen..
    Ja det låter som om han kommer bli minst 190..
    synd att man inte är lite mer på hugget och frågar vad de baserar sina beslut på
Svar på tråden Räkna ut barnets ca längd som vuxen?