Räkna ut barnets ca längd som vuxen?
Nån som vet hur det var man räknade då?
man tog föräldarnas längd och nåt mer väl och räknade ut på nåt sätt? kommer inte ihåg hur.
satt nämligen och pratade här hemma...
Nån som vet hur det var man räknade då?
man tog föräldarnas längd och nåt mer väl och räknade ut på nåt sätt? kommer inte ihåg hur.
satt nämligen och pratade här hemma...
mor + far delat med 2 och lägg till 10 om det är en kille och minus 10 om det är en tjej... tror det är 10 cm, blev osäker nu
Jag har hört att man tar barnets längd vid 2 års ålder gånger två för att få fram hur långa de kommer bli i vuxen ålder. Men det kanske finns något sätt redan när de är ännu yngre?
isf kommer mina barn bli 190,5 cm... det får jag inte hoppas att det stämer, hehe
Oj då blir sonen 180cm och dottern 162cm, undrar om det stämmer!
Jag menade 182cm på sonen!
här är lite intressant fakta www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
det var 6,5 centimeter
Hmm.. tror inte det stämmer. Min pappa är 167, min mamma är 166 och jag 165.
Min man är 188 och jag 165, vår son har beräknats bli 190 cm. (Har varit på tillväxtdiskussion hos läkaren pga hans vikt)
Hallonrevolt -Nu undrar jag ju såklart vad läkaren baserade sin gissning på.. Man blir ju nyfiken!
Hallon -Ja, om jag skulle ha oturen att träffa på hnm igen ska jag fråga. Tror faktiskt att han mest gissade! Han frågade en massa om gravlängd, födelsevikter o sånt.. O kollade såklart kurvan. Detta var efter att vår son visat sig väga 12000 på 6-månkontrollen..