resa utan Europeiska sjukförsäkringskortet?
Jag hinner inte få kortet av försäkringskassan innan jag och sonen ska åka iväg. Bör jag oroa mig eller känna mig stressad?
Många frågor blir det nu i sista stund
Jag hinner inte få kortet av försäkringskassan innan jag och sonen ska åka iväg. Bör jag oroa mig eller känna mig stressad?
Många frågor blir det nu i sista stund
njae, men ta med din reseförsäkring!
ja nu kommer det mest jobbiga. hitta ju inte den *snyft*
Bäst är ju att ha kortet, annars kan du få åka på att betala för vården i landet som du befinner dig i. Har du vanlig reseförsäkring? Det är bra att komplettera med det då den kan täcka upp övriga kostnader. Sen vet jag inte hur det skulle vara om du åker på att betala, huruvida det går att begära tillbaka pengarna på något sätt. Om du har tur så slipper ni bli sjuka så du kan ju chansa om du tycker det men jag hade nog varit lite nervös. Sen är det ju inte säkert att de frågar efter kortet, det beror på var du är och vem du har att göra med... har hänt en del jag känner att det gått med bara passet. Fast det är ju inte nån garanti.
Hur du än gör så se åtminstone till att ha reseförsäkring med.
Har du pratat med FK om kortet förresten? Det kanske går att få fortare?
när är det ni ska åka?
på torsdag trodde jag hade papprena färdiga men jag har lyckats ha koll på förra årets reseförsäkring jättebra...
Jag har aldrig blivit sjuk på resa så tur för att man slipper tycker jag inte det är. Mer otur i så fall om man skulle bli sjuk.
Har du betalat resan med kort? I så fall brukar det ingå ett visst skydd.
Ring försäkringskassan och fråga, du kanske kan gå till ett kontor och hämta ut ett. Har för mig att jag hämtade ut pappret som fanns förr i tiden på ett kontor för jag var sent ute. Det var väl iofs 10-15 år sedan
när beställde du kortet? de är väldigt snabba, fick mitt på några dagar
tack för svaret. Ska ringa dem imon och folksam oxå, kanske man kan gå förbi ett kontor och hämta en kopia på reseförsäkringen oxå, blää vad jag hatar när det inte är organiserat, har haft tre födelsedagar, ett bröllop och en ny systerson på två veckor. kanske inte koncentrerat mig på mycket på förberedelserna för resan som jag borde ha gjort
Det såklart. Har jag aldrig tänkt på men nu när du säger det verkar det ju logiskt!
Har pratat med folksam nu och jag behövde inte ha pappret md mig, försäkringen gäller ändå. men jag kunde ta med min gamla lapp för telefonnumrenas skull. Så nu vet ni det med Ifall nån annan skulle bli stressad som jag