• NeA 84

piercing i tungan frågor.....

jag har velat ha en piercing i tungan i mååånga år. vågade liksom aldrig, så jag gjore i läppen ist. men nu tror jag att jag har bestämt mig att äntligen göra den i tungan.
    men jag undrar lite....

vet att det gör ont, men gör de DÖ ONT????
    blir man mycket svullen efter å hur länge är man svullen?
    kan man äta vanlig mat? (hört att man bara kan äta yoghurt...)
    hur lång tid tar de för de att läka ca?

ni kan svara utifrån hur det var med er
    hoppas jag vågar göra de nu bara....hehe

Adam 02 Gabriel 05
  • Svar på tråden piercing i tungan frågor.....
  • Csve

Såklart är det helt och hållet upp till dig, men jag tycker det är fruktansvärt fult, nästan lite fjortisvarning på tungpiercing.
    En vän till mig gjorde en för ett halvår sedan fast jag berättade vad jag läst om det, hon sa att de där bara var skrock..hon fick ta ut den efter ett tag för svullnaden vägrade lägga sig och tungan blev blå.. så kan de gå.

?♥ För evigt ♥?
  • MinaHjältar

kan tillägga me att jag aldrig haft problem med mina tänder någon gång och jag har haft min piercing i tungan i 12 år nu. Piercingen nuddar ju inte ens tänderna.

Mina små troll
  • Agapi

Nej de gör väldigt lite ont faktiskt. Eftersom man sticker mellan musklerna.

Dock tyckte jag att svullnaden var väldigt jobbig. Speciellt när man skulle sova, men jag kunde äta vanlig mat hela tiden. Även om de tog lite längretid (man vet inte riktigt hur mycke man använder tungan för att "kasta runt" maten när man äter innan den e dubbelt så stor och öm).

MEn de är en väldigt lätt piercing. Går du till en bra studio är de väldigt få som har problem med den.

Jag har haft min i.. 6-7år och jag har inga skador på tänderna. Sålänge man inte börjar leka med den, och har en piercare som vet hur han ska plasera så att de inte slår emot tänderna så bör de inte vara några problem.

• Janina

Jag tycker inte att det gjorde ont , kändes inget typ . Jag var bara svullen dom första tre timmarna sen gick svullnaden ner :)
    Jag kunde äta precis som vanligt , men var noga med att skölja ofta . Jag gjorde min för 4 års sen , o jag ångrar inte det en sekund .
    Lycka till ! :)

• Tessus

Jag har haft min piercing i tungan i 8 år .Var väl svullen en dag tror jag.Åt vanliga mat andra eller tredje dagen.Men var en fegis,jag vågade inte pierca mig o vara nykter hehe.Så jag drack mig måttligt berusad innan o gjorde det hemma hos en privat.Däför kan jag inte svara på om det gjorde DÖ ONT,jag var ju bedövad.
    Har aldrig hänt något med mina tänder,har både under läppen o i tungan.

• Jennjen

Kanske kan tillägga att alla "tandskadorna" uppkom när jag hade en för lång stav så den kom emellan när jag åt...aj

• Shqiptari

mrs Elliott skrev 2008-06-11 14:06:10 följande:

Det blir det dummaste du har gjort tro mig.Dina tänder kommer att spricka.Det är ett av de värsta sakerna man kan göra.Fråga din tandläkare.De får ständigt fixa tänder på de som har haft piercing."Folktandvården slår nu larm om att piercingringar, i tunga och läpp, ger allvarliga skador på tänderna. I värsta fall kan tänder ramla ut!- Alla som har piercing får skador på framtänderna, säger tandläkare Rita Christidis som är orolig för att ungdomar kan bli tandlösa.Nu ser tandvården konsekvenserna av att allt fler ungdomar har en piercingring i munnen. Folktandvården varnar därför att piercing ger allvarliga skador på tänderna.- Jag ser i mitt arbete att alla med piercing har skador på framtänderna, säger Rita Christidis, tandläkare på Folktandvården. Emaljen blir skadad, men jag har också märkt att piercing kan leda till så kallad intern resorbtion, alltså att tänderna förintar sig själva från insidan, vilket kan leda till att tänder lossnar."
    Rent och skärt skitsnack! Jag hade min piercing i 5år och jag har INGA skador på mina tänder!
  • Shqiptari

Jag kunde äta som vanligt efter 2 dagar och då var den inte svullen eller öm. Jag har aldrig haft problem med den heller. Det gjorde inte ont när jag piercade mig heller, allt går så smabbt, det svider mest till lite och sen är det klart. Jag skulle lätt kunna göra det igen! Lycka till!

• meic

Det är faktiskt inte skitsnack. Det är individuellt och det är faktiskt många som får skador av det. Det hänger också på att man sätter piercingen rätt...

Shqiptari skrev 2008-06-11 15:16:40 följande:
    mrs Elliott skrev 2008-06-11 14:06:10 följande:Rent och skärt skitsnack! Jag hade min piercing i 5år och jag har INGA skador på mina tänder!
  • NeA 84

jaja....ville inte ha massa åsikter om hurvida man skadar tänder eller inte. vill jag förstöra mina tänder är det mitt beslut....eller.
    har redan en piercing i läppen, å jag vet att det skadar emaljen.

jag tycker inte det är fjortisvarning eller fult.
    jag tycker det är snyggt! tur att inte alla har samma åsikter å smak!

Adam 02 Gabriel 05
  • NeA 84

tack alla ni som svarade på mina frågor!
    nu vet jag lite mer om hur det kan kännas å så...

Adam 02 Gabriel 05
  • Csve

smärtan och läkningen är ju inte alls likadan för alla.. det KAN göra svinont för dig... precis som du kan tycka att de inte kändes ett dugg.

?♥ För evigt ♥?
  • Amira

Själva sticket gjorde inte ont, men sedan när det svullnade upp fick jag riktigt ont (tror det var som värst andra dygnet), kunde inte ens prata, men jag höll ut vilket var tur för sedan lade sig svullnaden och det läkte fint. Har nu haft den i 2 år och aldrig haft några problem, är supernöjd med den =)

• MsRahkonen

Jag tyckte det kändes som ett litet stick bara. Direkt efteråt åt jag lite hamburgare.. Ingen direkt överdriven svullnad..

Svar på tråden piercing i tungan frågor.....