mrs Elliott skrev 2008-06-11 14:06:10 följande:
Det blir det dummaste du har gjort tro mig.Dina tänder kommer att spricka.Det är ett av de värsta sakerna man kan gö
ra.Fråga din tandlä
kare.De får ständigt fixa tänder på de som har haft piercing."Folktandvården slår nu larm om att piercingringar, i tunga och läpp, ger allvarliga skador på tänderna. I värsta fall kan tänder ramla ut!- Alla som har piercing får skador på framtänderna, säger tandläkare Rita Christidis som är orolig för att ungdomar kan bli tandlö
sa.Nu ser tandvården konsekvenserna av att allt fler ungdomar har en piercingring i munnen. Folktandvården varnar därför att piercing ger allvarliga skador på tänderna.- Jag ser i mitt arbete att alla med piercing har skador på framtänderna, säger Rita Christidis, tandläkare på Folktandvården. Emaljen blir skadad, men jag har också märkt att piercing kan leda till så kallad intern resorbtion, alltså att tänderna förintar sig själva från insidan, vilket kan leda till att tänder lossnar."
Rent och skärt skitsnack! Jag hade min piercing i 5år och jag har INGA skador på mina tänder!