• Anonym

smslån?

Rörlig ränta på 1300 %

• Anonym
    Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:02:41 följande:
    ja men en del har ju utan ränta bara en fastavgift?

Fasta avgiften ÄR ränta.
    Men om du inte har pengar denna månaden vad säger att du har pengar nästa månad + den fasta avgiften?
    Det finns inget annat som går så snabbt som smslån för att hamna hos fogden.

Känns ju lättare att ringa företaget du ska betala till och fråga om du kan skjuta upp den. Sällan de säger nej. 

• Anonym
    Miss Lau skrev 2008-06-11 10:06:37 följande:
    TS- Har ni inget ni kan sälja för att få ihop pengar? För jag antar att det inte handlar om något jättebelopp eftersom det räcker med ett sms-lån.
    Du kan låna 3000 kr via smslån.
  • Anonym
    Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:09:38 följande:
    jag behöver 2000 kr.. och jag har inget att sälja och inga sparengar eller likande.. och vi får inget lån ngnstans...

Det blir mindre avgifter om ni låter den gå till inkasso och sen betalar den. (180 kr för inkasso, 600 kr fasta avgiften)

Blir ingen prick eller anmärkninga av det.

• Anonym
    zera skrev 2008-06-11 10:08:34 följande:
    Jag skulle inte rekomendera smslån då det oftast finns någon annan utväg (skjuta upp räkningn om man talar med företaget eller liknande) men jag vill oxå tillägga att det inte behöver vara så som Valmar här ovanför säger. Jag har tiigare tagit ett sms-lån då allt annat krisade sig och vi fick oväntade utgifter men jag har fortfarande inga lavinartade skulder, inkasso, anmärkningar eller kronofogden.
    De har ju redan problem med ekonomin.
  • Anonym

Anonym (dumt) skrev 2008-06-11 10:47:48 följande:

Jag skulle oxa behova lara mej kontrollera hur mkt ja ringer for...fick mob rakning pa 4500 kr bor dock utomlands o ringer hem till sverige mkt..men det ar inte normalt...suck
    jag vet en som fick en mobilräkning på 16k och lika mycket på hans hemnummer då den pappskallen hade vidarekopplat den till sin mobil när han var utomlands i 1-2månader.
  • Anonym

Anonym (smslån) skrev 2008-06-13 19:24:01 följande:

jag vet ju ej om jag kan betaal tillbaka det, idag fick jag påmminellse
    ta inte smslån det är det sämsta du kan göra, försök sälj något istället, det finns garanterat kläder, saker eller andra prylar som går att sälja och som du inte använder
  • Anonym
    NicoFina skrev 2008-06-14 19:49:25 följande:
    Du är precis en av kunderna som ringer till oss och vill ta lån!Men pga av att MÅNGA människor tror på allt vad dom läser i tidningar/media så får vi väldigt dåligt rykte.Som tex att folk tror att man hamnar hos KF direkt man blir en dag sen.Vi HJÄLPER våra kunder att kunna betala tillbak! Vi gör avbetalnings planer. Vi gör allt för att kunderna INTE ska hamna hos KF.
    Det jag har hört är att vissa, kanske inte alla, smslåneföretag är väldigt snabba på att skicka inkasso på en om man inte betalar i tid, finns till och med vissa smslåneföretag som har ett dotterbolag som sköter inkassobiten så betalar inte kunden igen lånet så skickar dotterbolaget det vidare till kronkalle istället.
  • Anonym

Anonym (smslån) skrev 2008-06-18 15:09:27 följande:

jag bor ihop med min sambo..
    kan inte han låna pengar åt dig eller är han lika pank som du
Svar på tråden smslån?