• zera

smslån?

Jag skulle inte rekomendera smslån då det oftast finns någon annan utväg (skjuta upp räkningn om man talar med företaget eller liknande) men jag vill oxå tillägga att det inte behöver vara så som Valmar här ovanför säger. Jag har tiigare tagit ett sms-lån då allt annat krisade sig och vi fick oväntade utgifter men jag har fortfarande inga lavinartade skulder, inkasso, anmärkningar eller kronofogden.

• zera

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:09:38 följande:

jag behöver 2000 kr.. och jag har inget att sälja och inga sparengar eller likande.. och vi får inget lån ngnstans...
    Kommer du att kunna betala 2300kr nästa månad? om inte så är det ju ingen ide att ta ett sms-lån. Då har ni rn räkning på 2300kr nästa månad som inte kan betalas istället
  • zera
    Miss Lau skrev 2008-06-11 10:11:50 följande:
    Självklart måste det inte bli så men statistiken är fruktansvärd när det gäller just sms-lån.
    Jo jag vet de. Och jag har även märkt att det faktiskt är mest folk i min ålder som hamnar hos kronofogden pga dessa lån. Tragiskt men sant. Men de blir ju så när det är så enormt lätt att få ett sms-lån
  • zera
    Anonym skrev 2008-06-11 10:12:27 följande:
    De har ju redan problem med ekonomin.
    Jo jag vet de anonym =) men nu skrev jag så för att valmar fört hade utryckt sig så som att alla som tar sms-lån får anmärkningar =)
  • zera

Men TS jag håller med föregående skrivare. Jag skulle nog oxå hellre ta det att den går till inkasso. För det är ingen mening med att lösa ett problem genom att skaffa sig ett nytt. och inasso avgiften är mindre än sms-lån avgiften

• zera

Ja kontantkort eller fastpris. Det har ju i stort sett alla mobiloperatörer infört nu. JAg betalar 600kr i månaden och kan messa å ringa nästan hur mycket jag vill.

• zera

Men vad är det för operatör du har?

• zera
    castillo skrev 2008-06-11 10:37:27 följande:
    Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:33:48 följande:köp ett kontantkort du kan ha till tel oh ring på det istället.. sen kan du ringa 3 och be dem spära så att du inte kan överstiga ett vis belopp varje mån så att det inte går att ringa mer om du överstiger, och andvänd kontantkortet då om det är kris och du behöver ringa,
    Jag har jobbat på 3 kundservice och jag vet att man inte kan spärra för ett viss belopp så det är ingen idé att testa.
  • zera
    castillo skrev 2008-06-11 10:43:04 följande:
    aha ,,, men man kan lägga ungdan tel och sluta ringa då istället--
    absolut =) bara att skaffa tre-kontant och inte använda abonemanget
Svar på tråden smslån?