Inlägg från: Miss Lau |Visa alla inlägg
  • Miss Lau

smslån?

Ta inte ett sms-lån! Är det en räkning ni inte kan betala så ring företaget och förklara läget och be om att få betala nästa månad istället. Har ni skött er tidigare brukar det sällan vara några problem alls.

Att ta ett sms-lån är att be om lavinartade skulder, kronofogden, anmärkningar och ännu mer skulder!

• Miss Lau

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:02:41 följande:

ja men en del har ju utan ränta bara en fastavgift?
    De kan kalla det vad de vill, det är ändå en kostnad (ränta) ni måste betala.
  • Miss Lau

TS- Har ni inget ni kan sälja för att få ihop pengar? För jag antar att det inte handlar om något jättebelopp eftersom det räcker med ett sms-lån.

• Miss Lau
    zera skrev 2008-06-11 10:08:34 följande:
    men jag vill oxå tillägga att det inte behöver vara så som Valmar här ovanför säger. Jag har tiigare tagit ett sms-lån då allt annat krisade sig och vi fick oväntade utgifter men jag har fortfarande inga lavinartade skulder, inkasso, anmärkningar eller kronofogden.
    Självklart måste det inte bli så men statistiken är fruktansvärd när det gäller just sms-lån.
  • Miss Lau

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:18:35 följande:

nej men då stänger dom av mitt abbonemang och det går inte jag måste ha min mobil...
    Kontantkort kanske?
  • Miss Lau

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:21:25 följande:

det är en telefonräkning..
    På 2000 kr!?

Oj, jag ringer för 69 kr i mån, men å andra sidan pratar jag kanske extremt lite i telefon.
  • Miss Lau

Anonym (smslån) skrev 2008-06-11 10:28:21 följande:

nu har jag sökt kredit hos swedbank på internet så får jag se men kommer få avslag som vanligt..
    Ett råd ts, sök aldrig krediter och lån via internet. Ring upp en handläggare eller gå till banken personligen istället, det ger ett seriösare intryck och du har större chans att "prata för dig".
  • Miss Lau

Ok, TS. Nu måste du försöka fixa den här räkningen men sen måste du ha en strategi för hur det inte ska bli samma sak nästa månad, och nästa....

Fundera över hur det är möjligt med en mobilräkning på 2000 kr, vart har du ringt? Kan du säga upp abonemanget, etc? Och brukar du ha en mobilräkning på 2000 kr?

Svar på tråden smslån?