Inlägg från: Tokitoj |Visa alla inlägg
  • Tokitoj

Satanism

NOxigen:: Jag fattar inte? Alltså, är en satanist någon som tror på det onda och som vill att det onda ska segra i alla sammanhang? Eller är en satanist någon som tror att det finns ondska såväl som godhet, men ändå liksom "hejar" på det goda?
    Usch va fånigt detta lät, men jag är sååå novis.

• Tokitoj

NoXigen:: Men vad skiljer dig och mig åt? Jag tror också på gott och ont och vill att det onda helst ska bort.
    Men jag är inte satanist för det väl? Eller jag har aldrig kallat mig för det. Det låter som nåt otrevligt, men det hör ju egentligen inte hit.
    Vad skiljer oss åt, så att säga?

• Tokitoj

NoXigen:: Men varför kallar du dig nåt? Och varför har Du valt just att kalla dig satanist?

• Tokitoj

NoXigen:: Varför kommer du till helvetet och varför får du det bra där?
    Ursäkta alla tusen frågor...men man blir ju intresserad av hur en satanist ser på saker och ting.

• Tokitoj

NoXigen:: Varför kommer du till helvetet och varför får du det bra där?
    Ursäkta alla tusen frågor...men man blir ju intresserad av hur en satanist ser på saker och ting.

• Tokitoj

Kimble:: Ja något komplicerat är det.

• Tokitoj

Jeanettan:: Men jag förstår i alla fall inte skillnaden??
    Jag njuter också av min tid i livet! Jag går inte och funderar på livet efter döden alls knappt.

• Tokitoj

anarkokapitalist::: Oj då? jaha, då är en satanist som typ hälften av sveriges befolkning. Eller det var väl att ta inågot, fler än så tror väl på nånting efter döden kanske...
    Men i alla fall, då är en satanist inte särskilt exotisk.
    Vill man vara det och därför kalla sig för något som folk ser som uppseendeväckande då eller?

• Tokitoj

Jeanettan: hmm...då verkar det vara en skillnad ändå. Fast ganska hårfin... Jag gör inte heller goda gärningar för att påverka var jag ska hamna efter döden. Men jag gör goda gärningar för andra än mig själv. Fast det är å andra sidan självuppfyllande oxå till viss del, så hårfint var ordet.

Vad fånigt det är ändå när man måste benämna sig själv och sin tro.

• Tokitoj

Jeanettan:: Ja jag kan tro att man vill anta ordet satanist för att sticka ut och verka lite mystisk...fast man i själv verket är from som ett lamm!

• Tokitoj

Verkar krångligt, onödigt och en gnutta *dåligt självförtroende* att behöva tillhöra något.

• Tokitoj

Kimble:: Därför att de svaren jag har fått om vad satanism är, verkar likna de värderingar som de flesta männiaksor lever efter. Med något litet ynka undantag kanske...och då verkade det onödigt att kalla sig satanist egentligen.
    Inte meningen om jag trampade på tår med mitt sätt att skriva.

Svar på tråden Satanism