• LaFontaine

Inget svar från CDON:s kundtjänst om missad faktura

Jag klantade mig och glömde att betala en räkning till Cdon. Fakturan har jag dessutom lagt på ett säkert ställe, ett sånt där som man inte ska glömma men självfallet har glömt.

Således har jag mailat Cdon ett antal gånger, utan att få svar. Nu har det gått en månad sedan fakturan skulle vara betald och jag har varken fått påminnelse eller svar på mina mail. Cdon har "effektiviserat" sin kundtjänst genom att enbart erbjuda mailkontakt. Någon direkt effektivisering kan jag inte påstå att jag anser det vara...

Hur länge tar det innan det kommer en påminnelse och vad mer kan jag egentligen göra nu?

• Svar på tråden Inget svar från CDON:s kundtjänst om missad faktura
  • Intelligenti pauca
    LaFontaine skrev 2008-06-11 11:27:11 följande:
    Jag klantade mig och glömde att betala en räkning till Cdon. Fakturan har jag dessutom lagt på ett säkert ställe, ett sånt där som man inte ska glömma men självfallet har glömt.Således har jag mailat Cdon ett antal gånger, utan att få svar. Nu har det gått en månad sedan fakturan skulle vara betald och jag har varken fått påminnelse eller svar på mina mail. Cdon har "effektiviserat" sin kundtjänst genom att enbart erbjuda mailkontakt. Någon direkt effektivisering kan jag inte påstå att jag anser det vara...Hur länge tar det innan det kommer en påminnelse och vad mer kan jag egentligen göra nu?
    Ring dem ist
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • LaFontaine

Intelligenti pauca skrev 2008-06-11 11:32:13 följande:

Ring dem ist
    Jag hade som sagt gärna gjort det, om de nu hade en telefonkundjänst vilket jag redan i ts påtalar att de inte har. Jag har letat som en galning efter ett telefonnummer, men jag kan inte hitta något sådant ens till HK.
  • Mate

Så här står det på cdon.se

Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka ut en faktura på nytt i dagsläget. Om du har tillgång till de uppgifter som finns i t ex en e-post-påminnelse från oss kan du istället göra enligt följande; Skriv en ny postgiroblankett med det korrekta beloppet.
    Tänk på att föra över alla relevanta uppgifter från originalfakturan:

Postgirokonto: 490 28 03-8 Betalningsmottagare: CDON.COM  Fakturanummer: Står på fakturan  Kundnummer: Står på fakturan  Avsändare: (namn och postadress)  OCR-nummer: (nummerserien längst ner till vänster på fakturan)

samt...

Om du av någon anledning har svårt att betala fakturan i tid kan vi vid vissa omständigheter flytta fram förfallodagen. Vi ber dig observera att vi högst kan flytta fram en fakturas förfallodatum med 14 dagar.

Det heter negerboll för tusan!!!
  • Mate

Alltså...

Som jag tolkar det så gör dem ingenting förren 14 dagar efter förfallodatum!

Var det till nån hjälp?

Det heter negerboll för tusan!!!
  • LaFontaine

Mate: Jotack, men eftersom jag saknar både summa och ocr-nummer kan jag inte betala den vägen heller. Jag har ett kundnummer till dem, det är allt. Därför har jag frågat ett par gånger om hur jag ska göra, men cdon verkar inte vara särdeles intresserade av att få in sina pengar...

• Intelligenti pauca
    LaFontaine skrev 2008-06-11 11:41:40 följande:
    Mate: Jotack, men eftersom jag saknar både summa och ocr-nummer kan jag inte betala den vägen heller. Jag har ett kundnummer till dem, det är allt. Därför har jag frågat ett par gånger om hur jag ska göra, men cdon verkar inte vara särdeles intresserade av att få in sina pengar...
    Jo det måste de väl vara eftersom du fått en räkning redan? Var lugn du får nog en påminnelse med förseningsavgift skall du se.De glömmer dig inte tror jag.
  • LaFontaine

Intelligenti pauca skrev 2008-06-11 11:43:18 följande:

Jo det måste de väl vara eftersom du fått en räkning redan? Var lugn du får nog en påminnelse med förseningsavgift skall du se.De glömmer dig inte tror jag.
    Jag väntar som sagt på en sådan. Ska det dock ta så här lång tid?

Och ärligt som man är så tjatar man om faktura
  • Kakan83

Du kommer att få en påminnelse på mailen till slut.

• Intelligenti pauca
    LaFontaine skrev 2008-06-11 11:44:58 följande:
    Jag väntar som sagt på en sådan. Ska det dock ta så här lång tid?Och ärligt som man är så tjatar man om faktura
    Finns ju en chans att undvika sådant här.Betala den första räkningen man får
  • LaFontaine
    Kakan83 skrev 2008-06-11 11:45:28 följande:
    Du kommer att få en påminnelse på mailen till slut.
    Vet du hur lång tid det brukar ta?
  • LaFontaine

Intelligenti pauca skrev 2008-06-11 11:47:29 följande:

Finns ju en chans att undvika sådant här.Betala den första räkningen man får
    Jo jag vet. Men den la jag på ett "smart" ställe när vi rev ut rummet där jag förvarar alla räkningar. Eftersom den skulle betalas strax efter la jag undan den. Frågan är bara var jag la den... Jag har vänt upp och ner på varenda vrå, men jag kan inte hitta den!
  • LaFontaine

Nu har jag äntligen fått svar från Cdon, som då skickar fel pg-nummer. Är det någon som har en gammal faktura liggandes och som kan ge mig korrekt nummer så att jag kan betala räkningen nån gång?

• lllll

oj! va dum jag är det är ju ginzas! cdon har 490 28 03-8. förlåt!

• Reglementet

Förlåt, men det var nästan roligt, att folk inte läser vad du hade skrivit:P

• LaFontaine
    Reglementet skrev 2008-06-20 17:53:03 följande:
    Förlåt, men det var nästan roligt, att folk inte läser vad du hade skrivit:P
    Det är alltid lite skoj

Till slut fick jag rätt nummer från Cdon och räkningen är betald och alla är glada. Jag hoppas slippa maila dem igen, för det tar ju så förbenat lång tid...
Svar på tråden Inget svar från CDON:s kundtjänst om missad faktura