• Svar på tråden Tips på GOTT vin?
  • sandras81

Blacktower_ gott lätt drucket vin
    Chill Out_ Lättsamt rödvin

Stolt mamma till Filippa 080206
  • ajmaj

Heter det så? Hittar inte på Systembolaget...

ludenben skrev 2008-06-11 12:38:34 följande:
    det kan jag med intyga.... mitt favoritvin!!
  • Miss Mumin
    ajmaj skrev 2008-06-11 12:37:40 följande:
    6311Bumbi bönan skrev 2008-06-11 12:37:15 följande:
    tack :D
    inte lätt att dansa balett när man är mätt!
  • ludenben

tror det stavas campoleiti... det är ripassodruvan. Hlet underbart. Finns bara på flaska, vanlig storlek eller den lite mindre.

ajmaj skrev 2008-06-11 12:40:52 följande:
    Heter det så? Hittar inte på Systembolaget...
  • Rabarbermums

Några av mina favoriter..

vitt vin: Stoneleigh (sauvignon blanc)
    rosé: Tandarra (ocharmig box)
    rött: Tommasi (amarone)

• ajmaj

Ah, Ripassodruvan! Då kan jag tipsa om Monte Garbi - supergott!

Tack för tipset, hittade det nu. :)

ludenben skrev 2008-06-11 12:47:10 följande:
    tror det stavas campoleiti... det är ripassodruvan. Hlet underbart. Finns bara på flaska, vanlig storlek eller den lite mindre.
  • ludenben

vad gott, ska testa det nästa gång

ajmaj skrev 2008-06-11 12:50:52 följande:
    Ah, Ripassodruvan! Då kan jag tipsa om Monte Garbi - supergott!Tack för tipset, hittade det nu. :)
  • ajmaj

Kul med tips om rosé på box! Jag vill gärna köpa en till midsommar, men har inte kunnat bestämma mig.

Rabarbermums skrev 2008-06-11 12:49:44 följande:
    Några av mina favoriter..vitt vin: Stoneleigh (sauvignon blanc)rosé: Tandarra (ocharmig box)rött: Tommasi (amarone)
  • maritmedm

Foot of africa är helt ok!!! Isla negra är oxå ett gott vitt vin. Sen tycker jag att chakana är ett supergott rött!!! Casillero del diablo är ett riktigt mustigt och gott rödvin.

• sweetpea

Det finns ett ekologiskt rödvin,ett chilenskt cabernet sauvigon, som heter Adobe. Det är jättegott! Lite lagom tungt, runt och vaniljigt.

• TerrorMorsan

J.P chenet

här ska det stå något fyndigt och klokt så alla ser
  • Linda82

tycker foot of africa är heelt ok,köpte ett rosévin förra helgen som heter Mulderbosch,är absolut ingen vinexpert men det dög då bra till mig iaf

• ajmaj

Haha, vinkännare är vi ju allihopa - vi känner vad som smakar bra i våra munnar! Det är huvudsaken :)

Linda82 skrev 2008-06-11 13:16:05 följande:
    tycker foot of africa är heelt ok,köpte ett rosévin förra helgen som heter Mulderbosch,är absolut ingen vinexpert men det dög då bra till mig iaf
  • sallybuse

Vi köper för de mesta 2 st röda viner som vi tycker är gott.Drosty hof  och Opal spring.

• Stugmamman

Jag tycker att Leva är ett riktigt gott vin som bara kostar 49 :- flaskan. Antagligen ett vin där nästa årgång inte är lika bra men till dess är det bara att kånka hem och njuta.

• Linda82

Någon som hunnit smaka på Chill Out´s nya rosé(box)vin? Gott?

• enlitenbitkaka

Ojojoj...vad många svar Tusen tack! Är vin till vårt bröllop så det får va rätt lättdrucket och passa till mat!

Det där Stoneleigh måste jag kolla upp! Ska skriva ner era tips och ta en sväng till systemet Perfekt tillfälle att fylla på vinstället!

Svar på tråden Tips på GOTT vin?