Tips på GOTT vin?
Behöver tips på lite goda viner...framförallt vita men även rött och rosé. Är lite nyfiken på "Foot of Africa" - någon som smakat det?
Behöver tips på lite goda viner...framförallt vita men även rött och rosé. Är lite nyfiken på "Foot of Africa" - någon som smakat det?
Blacktower_ gott lätt drucket vin
Chill Out_ Lättsamt rödvin
Heter det så? Hittar inte på Systembolaget...
tror det stavas campoleiti... det är ripassodruvan. Hlet underbart. Finns bara på flaska, vanlig storlek eller den lite mindre.
Några av mina favoriter..
vitt vin: Stoneleigh (sauvignon blanc)
rosé: Tandarra (ocharmig box)
rött: Tommasi (amarone)
Ah, Ripassodruvan! Då kan jag tipsa om Monte Garbi - supergott!
Tack för tipset, hittade det nu. :)
vad gott, ska testa det nästa gång ![]()
Kul med tips om rosé på box! Jag vill gärna köpa en till midsommar, men har inte kunnat bestämma mig.
Foot of africa är helt ok!!! Isla negra är oxå ett gott vitt vin. Sen tycker jag att chakana är ett supergott rött!!! Casillero del diablo är ett riktigt mustigt och gott rödvin.
Det finns ett ekologiskt rödvin,ett chilenskt cabernet sauvigon, som heter Adobe. Det är jättegott! Lite lagom tungt, runt och vaniljigt.
J.P chenet ![]()
tycker foot of africa är heelt ok,köpte ett rosévin förra helgen som heter Mulderbosch,är absolut ingen vinexpert men det dög då bra till mig iaf
Haha, vinkännare är vi ju allihopa - vi känner vad som smakar bra i våra munnar! Det är huvudsaken :)
ja det har du ju rätt i
Vi köper för de mesta 2 st röda viner som vi tycker är gott.Drosty hof och Opal spring.
Jag tycker att Leva är ett riktigt gott vin som bara kostar 49 :- flaskan. Antagligen ett vin där nästa årgång inte är lika bra men till dess är det bara att kånka hem och njuta.
Någon som hunnit smaka på Chill Out´s nya rosé(box)vin? Gott?
Ojojoj...vad många svar
Tusen tack! Är vin till vårt bröllop så det får va rätt lättdrucket och passa till mat!
Det där Stoneleigh måste jag kolla upp! Ska skriva ner era tips och ta en sväng till systemet
Perfekt tillfälle att fylla på vinstället!