• Alvi

Vilka ska vara med på en möhippa?

Jag tycker att alla kvinnliga gäster ska bjudas in till en möhippa!
    På min möhippa var kompisar, släkt och även svärmor och min mans faster med. Superkul ju!

Ule buku på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka ska vara med på en möhippa?
  • Bonanza

Brudens vänner tycker jag. Och syskon. Sedan spelar det ingen roll ifall vännerna är kvinnor eller män, det vore bara larvigt.

Jag tycker att det är självklart att jag inte var bjuden till möhippan till bröllopet vi ska på nu i sommar. Det är min man som känner mannen i paret och även om vi har umgåtts lite är jag inte särskilt bra vän med tjejen.

• fia sthlm

Brudens vänner tycker jag.
    Men det kan väl även vara släkt och svärmor om bruden antas vilja ha dom med?
    Alla möhippor jag varit på har det bara varit vänner med.

• Sniglar och Krut

Beror väl kanske lite på hur möhippan ser ut.
    Men över lag tycker jag att en möhippa är för bruden och hennes vänner.
    En "Sista natten med gänget"-grej.

• Havsjungfrun

Brudens kvinnliga vänner och yngre släktingar, inga mammor, svärmödrar eller fastrar.

• Caranlachiel

Jag svarade annat, eftersom jag tycker det beror på. Själv fick jag två möhippor - en med släkt och vänner, där de ringt runt till alla vi bjöd av det kvinnliga könet och kollade vilka som kunde. Och så fick jag en på jobbet, trots att inga på jobbet var bjudna på själva bröllopsfesten.

Men i princip tycker jag att alla kvinnliga gäster borde få komma.

Har autografer från alla i HV71 på en matchtröja! Woohohoo!
  • W W

De som är brudens vänner oavsett kön

En kåtare värld är en bättre värld!
  • Atamon

De som man tror att bruden blir glad över att de kommer på möhippan! oavsett om det är släktingar eller vänner eller vilket kön (men annars är jag rätt anti mot möhippor)

• Miss Jay

På min möhippa var alla tjejjer som var bjudna på bröllopet inbjudna och det var så jag ville ha det. Viktigast är väl iaf att det blir en kul dag vilka som en kommer.
    Jag hade absolut inte velat haft min möhippa utan min mamma då hon även är en av mina bästa vänner

Mamma till 2 underbara pojkar Melvin o Valter *kärlek
  • Clobberella

De kvinliga gäster som är i ungefär samma ålder som bruden. Hur kul är det att ha farmor med när ens fulla väninnor ställer intima frågor bara för att de kan?

• Jambosana

Brudens vänner som är bjudna på bröllopet. Dock inte alla kvinnor som är bjudna. Lagom många. Stora möhippor är tråkiga.

• Butterscotch

Alla kvinnliga gäster, tycker jag.

1) Om en kvinnlig gästs partner är såpass viktig i brudparets liv att de blir bjudna på bröllopet, bör det automatiskt vara intressant för bruden att lära känna flickvännen närmare.
    2) De flesta gifta kvinnor får gå ut och roa sig även efter giftermålet, fest med polarna kan man ha närsomhelst.
    3) Bröllopsfesten blir mycket roligare ju fler personer som känner varann, och möhippa/svensexa är ett utmärkt tillfälle att lära känna folk!

• Butterscotch

Sen kommer säkert många av de enbart bekanta att tacka nej, men det är ju alltid trevligt att i alla fall ha blivit inbjuden.

Svar på tråden Vilka ska vara med på en möhippa?