• Family 5

Tvätta tyget på Emmaljunga Scooter??

Har ni tvättat tyget på era Emmaljunga Scooter någongång? Är det lätt att ta av klädseln? Hur många grader? Har tyget krympt eller vrängt sig för er eller kanske till och med ändrat färg?

Är så rädd att det ska bli galet med tyget om jag tvättar det

• Svar på tråden Tvätta tyget på Emmaljunga Scooter??
  • Family 5

Ingen som tvättat tyget på sin scooter??

• Maverich

Vi gjorde det och det går, men det är lite stökigt att få av tyget. Sen går det inte att ta av allt tyg om jag inte minns fel.

• N i n n i e

HAr också tänkt ta av och tvätta klädseln, men kommer inte längre än att så! tar tacksamt emot tips! Glad

• Engla9

Hej.
    Det går jätte bra att tvätta tyget, vagnen blir som ny lite pyssel att få dit det sen, men jag har gjort det flera gånger.

mina älskade skit ungar
  • Family 5

Tack för svaren Då har jag ett projekt framför mig i morgon kväll då.

• Family 5

Men tvättar ni det i 40 grader? Det kanske står tvättråd på den. Får nog inspektera nogrannare.

• yodi

jag brukar låta bli att tvätta skyddet som är på bågen då jag har varit med om att den har vridit sig i tvätten, däremot så har det inte varit några problem att tvätta själva klädseln.

• Ell

När jag köpte min sade säljaren att den ska tvättas i max 40 grader, inget sköljmedel eller torktumling. Gärna sätta på klädseln igen när den är lite fuktig och man kan dra i den.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Busfrö i magen BF 18 oktober ♥¸.?°´¯) ♥
  • N i n n i e

gick det bra att tvätta? Tänkte sätta igång nu!

• Ms M

men i instruktionerna står det handtvätt?
    kanske ska slänga i i maskin istället?

• N i n n i e

Jag har tvättat klart nu! Körde först handtvättsprogram 30 grader i maskin, men fläckarna gick inte riktigt bort, så jag körde på lite fläckborttagningsmedel och tvättade en gång till i 40 grader! Blev bra!!!

• Family 5

Har faktiskt inte fått tvättat än. Tänkte jag skulle göra det nu när semestern är färdig och det inte skall kladdas så mycket i vagnen. Va skönt att höra att det gick bra med 40 grader. Hur har ni gjort med suffletten`?

* 1995, 1998 & 2007 *
  • lillhoppan

Jag har tvättat min flera gånger:
    40 grader i maskin för själva sittdelen. Har alltid tvättat tyget på bågen utan problem.
    Suffletten har jag tvättat i duschen, gnugga med milt barnshampoo, duscha tills allt lödder är borta.
    Allt tyg ska dropptorka, men det går snabbt.

(PS. jag jobbar med barnvagnar, så du kan lita på dessa tvättråd..)

• N i n n i e

Jag tvättade också suffletten för hand i badkaret med fläckbortagningsmedel och vanligt tvättmedel och sen duschade jag av!

Svar på tråden Tvätta tyget på Emmaljunga Scooter??