• HelenaCecilia

Åsikter om kylfläkt/hubb för bärbar dator

Vad tror ni om denna produkt från Teknikmagasinet? Jag funderar på att köpa den till min sambo i födelsedagspresent, då han alltid klagar på hur varm det blir att sitta med MacBooken i knät. Men han är en sån prylnörd, så jag vet inte om denna grej "duger".. någon som har lite bättre koll, är detta något att ha?

Hittade två varianter på Clas Ohlsons också, men den ena var bara ngn sorts skumgummiplatta att ha under datorn, och den andra var med fläktar men inte för att ha i knäet, utan på ett bord..

Nr 490089

Kylfläkt/hubb för bärbar dator
    Med en kylplatta kan du ha din bärbara dator i knäet utan att det blir olidligt varmt. Dessutom förlänger kylningen livslängden på den! Strömmen för att driva de tre fläktarna på 60 mm tas från datorns USB-port (dessutom finns ett uttag för nätadapter). En 4-portars USB-hubb finns inbyggd i plattan. Luftflöde 28 CFM. Ljudnivå 25 dBA. Hastighet 1500-2300 rpm. Mått 320x255x19 mm. Pris: 279 kr

• Svar på tråden Åsikter om kylfläkt/hubb för bärbar dator
  • HelenaCecilia

Och en fråga till.. vad har man huben till?

• Nallepigan

Hubben använder du om är i behov av fler usb-portar än vad datorn har. Koppla in hubben i en usb-port och vips har du några portar till.

• HelenaCecilia
    Micke skrev 2008-06-11 19:22:32 följande:
    Skulle inte köpa ngt som dels drar batteri och dessutom låter. En macbook är ju knäpptyst, så det sista man vill ha är 3 stycken 60 mm fläktar. Tror ngt sånt här är bättre: www.datorbutiken.com/se/default.aspx...
    Åh det var en mycket bra synpunkt! Och den du länkar till verkar ju riktigt fiffig, det kanske får bli en sån istället... Kostar en slant, men sen sitter han ju ganska ofta med datorn i knät. Det blir en toppenpresent!
Svar på tråden Åsikter om kylfläkt/hubb för bärbar dator