• LykkeLee

Vad kostar det att försäkra en katt?

Ja.. som sagt.. vad kostar det?

• Svar på tråden Vad kostar det att försäkra en katt?
  • snappi81

Jag betalar 36kr i månaden för min..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Jiji

Beror på hur mycket du vill betala i självrisk, 10 eller 20%. Lägre självrisk = högra försäkringskostnad och vice versa.

Vi har 10% självrisk och betalar ca 100/mån.

• MajaLinnéa
    snappi81 skrev 2008-06-12 11:25:15 följande:
    Jag betalar 36kr i månaden för min..
    OJ! det var billigt!!

Vi betalar ca 1000 kronor per år och per katt, så sammanlagt ca 2000 kronor per år.
    Har två norska skogkatter, försäkrade i Agria.

www.agria.se kan man omman klickar på "Katt" och sedan "Teckna försäkring" fylla i alla uppgifter om katten (ålder, ras, kön, vad man har katten till m.m.) och så får man välja försäkringsbelopp, hur mkt man vill betala i självrisk m.m., och så räknas det ut hur mycket försäkringen kommer att kosta.
    Himla bra faktiskt
  • Hadjelina

Hmm, jag tror vi betalar nånstans närmare 400 per katt och år, har 2 huskatter.

Du är din egen lyckas smed
  • ming

För två raskatter och livförsäkring på 6000kr/var betalar vi ca 130-150kr/mån.

• snappi81
    MajaLinnéa skrev 2008-06-12 11:33:17 följande:
    OJ! det var billigt!!Vi betalar ca 1000 kronor per år och per katt, så sammanlagt ca 2000 kronor per år.Har två norska skogkatter, försäkrade i Agria.På www.agria.se kan man omman klickar på "Katt" och sedan "Teckna försäkring" fylla i alla uppgifter om katten (ålder, ras, kön, vad man har katten till m.m.) och så får man välja försäkringsbelopp, hur mkt man vill betala i självrisk m.m., och så räknas det ut hur mycket försäkringen kommer att kosta. Himla bra faktiskt
    Visst är det! skillnaden för dig och mig är ju att du har raskatter, det har inte jag.. Sen är min missa försäkrad i folksam och jag har en ganska hög självrisk, men eftersom hon vägrar gå ut, så är chansen att det händer nåt ganska liten..
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • ming
    snappi81 skrev 2008-06-12 11:35:21 följande:
    Visst är det! skillnaden för dig och mig är ju att du har raskatter, det har inte jag.. Sen är min missa försäkrad i folksam och jag har en ganska hög självrisk, men eftersom hon vägrar gå ut, så är chansen att det händer nåt ganska liten..
    Fast din katt har ju lika stor risk att få de vanligaste sjukdomarna (tex njursvikt, urinsten, diabetes, etc) som utekatter har, även om han inte har lika stor risk att hamna i en olycka.
  • MajaLinnéa
    Våra kissar är också enbart innekatter... men det kan ju hända saker ändå.
  • Jiji

Innekatter kan drabbas lika mycket som utekatter även fast man inte tror det.

Vår innekatt har varit hos veterinären många gånger.
    Han har varit mystiskt sju, har anneroxia (ja katter kan ha det), ramlat ner från 4e våningen, svalt olämpligt föremål..

• bebban67
    Att katten är inne betyder inte att det inte kan hända något.....jag har min systers katt inneboende hos oss. För någon vecka sen fick han problem med "pinkeriet", han kunde alltså inte kissa. Vi fick åka iväg akut med honom till veterinären eftersom detta tillstånd kan bli livshotande för katten. Kostnad: 1800 för besöket och cirka 300 för medicinen. Som tur är har min syster försäkrat sin katt Skrattande
Svar på tråden Vad kostar det att försäkra en katt?