• Trojan Rudeboy

Tapetsera med serietidningar?

Hej!

Vi hade tänkt att tapetsera barnens toa med serietidningar på väggarna. Just nu så är det bara målat på en betong(?)vägg. Hur ska vi gå till väga? Vad ska vi tänka på?
    Ska vi sätta upp några vanliga tapeter först och sen klistra serierna på dom? Vi vill ju kunna ta ned dom relativt enkelt sen i framtiden om/när vi vill göra om där inne igen.
    Bör man lägga någon sorts skyddsfilm över serierna sen, så att det håller bättre? Det finns inget bad eller dusch därinne, bara toa och handfat så förhoppningsvis blir det väl inte allt för mycket vattenstänk på väggarna...

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Tapetsera med serietidningar?
  • jezzie

Är väggen så slät att ni kan sätta dem direkt på? Jag vet att jag har lackat fast tidningsstrippar på stolar osv och det har funkat då blir det ju en skyddad yta. Det är ju bra med en vit bakgrund iaf. Men då kan jag inte riktigt svara på hur man går till väga sen då man inte vill ha det längre men det finns ju alltid lösningar, renoveringsgips t.ex.

• Freiya

kan man inte bara sätta upp en billig tapet under då? ch sen lacka fast tidningarna med nån matt lack så att det inte ser lackat ut.

kul idé förresten!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • h81

..det enklaste i framtiden sen är nog o sätta upp en sån där "renoveringstapet" som täcker ojämnheter.. då behöver ni inte tänka på det på det så mkt idag utan bara smacka upp tidningarna... tror det blir bäst om det inte blir så "perfekt" nu?? kanske kan man måla med ngn lack på dom dom skyddar?? kolla i färgaffären!!

• jezzie

Ja räddningstapeten är kanon, särskilt den som heter konkret, duros easy cover är då himla tungjobbad och stel, föreslog inte det men det kan man ju precis som de säger sätta upp sen.

Svar på tråden Tapetsera med serietidningar?