• LykkeLee

Vilken är den snyggaste svenska skådespelaren/skådespelerskan?

Jag tycker Ola Rapace och Tuva Novotny är dom sexigaste, hetaste ever!!!!

Vilka är "era" hetingar???

• Svar på tråden Vilken är den snyggaste svenska skådespelaren/skådespelerskan?
  • Smuliz

Tjej: Josephine Bornebush (kan inte stava)
    Kille: Andreas Wilson

• Aniko
    Svar på #82
    Kvinna: izabella scorupco.
    Man: kommer inte på en enda!!
  • kennitta

Kommer inte på ngn. svensk... hmmm näe.

• kennitta

Christer Sturmark (skådis och skådis?)
    Peter Stormare (hyfsad)
    Rickard Wolff (yngre)

Äh näe, står ganska still

• mammajoanna
    Mrs Moneybags skrev 2008-06-14 12:40:22 följande:
    Lena Endre. Hur kan man vara så snygg i hennes ålder!
    håller med dig!hon är vacker!
  • Trogdor75

Jäkligt gammal tråd. Men jag är förvånad att ingen har haft med Lena Olin ännu. Där har vi en kvinna som kommer vara lika vacker fram till hon fyller 100 år.

Annars precis som många andra, Tuva Novotny, Isabella Scuropco, Rakel Värmländer

• beemp

Joel Kinnaman och Izabella Scorupco.

• Catharina den stora

Måste det vara nutida..? Om det inte måste det säger jag Lars Hansson eller Gösta Ekman d.ä. på manlig, och Greta Garbo, tätt följd av Ingrid Bergman, på kvinnlig. Sven-Bertil Taube har också varit väldigt tjusig långt upp i åren. Gillade även Hasse Ekman och Inga Tidblad.

Av dom medelålders och unga männen NU vet jag inte någon som jag skulle kunna ha som trånobjekt... Det finns några söta och fräscha tjejer, dock, Tuva med det ryska efternamnet och Sofia Helin t.ex., men ingen på filmstjärnenivå.

Överhuvudtaget, så tycker jag att det enda svenska filmmakare lyckats bra med de senaste 40 åren, är komedi, vardagsrealism (särskilt vardagsrealism och komedi blandat, som i Herngrens och Holms filmer) samt en del barnprogram (t. ex. senaste julkalendern). När de ger sig på något som ska vara stort, tragiskt och romantiskt - som Arn-filmerna t.ex. - så floppar det. Vilket jag mycket tror beror på, att det inte finns några svenska skådespelare idag med tillräckligt stor skönhet, kvinnlighet respektive maskulinitet, samt det där diffusa som man kallar "glamour". Dagens svenska skådisar passar bäst till att känna igen sig i samt skratta åt!    

• MadHatter

Melinda Kinnaman

Jonas Karlsson

• Åsisen

Helt klart Joel kinnaman, snyggaste svenska skådisen Ever !! Tjej precis som de är sagt tuva novotny:)

• Moiranna

Greta Garbo och Lars Hanson, och detta gäller för alla tider!

• Ben66

Man: en ung  Sven Wolter
    Kvinna: Izabella Scorupco

• Prällen

Tuva Novotny håller jag med om. Rapace ger mig psykopatvibbar.

• FrauCasio

Rapace behandlade inte sin Noomi så bra alls, så nejtack.

Svar på tråden Vilken är den snyggaste svenska skådespelaren/skådespelerskan?