• mamarazzi

Upprepade missfall vid försök till syskon

Vi har en dotter på 2,5 år och försöker nu få ett syskon.
    Mina missfall:
    * ma i vecka 12 innan dottern
    * mf i vecka 5 i dec
    * ma i vecka 9 i feb
    * ma i vecka 6 juni

Har försökt att läsa här om vad som kan vara problemet när man får upprepade missfall men undrar vad som gäller när vi redan har ett barn. Läkarna säger hela tiden till mig "men du har ju fött ett barn. då vet vi att allt fungerar"

Är det så att vi bara haft otur eller kan det inte vara så att jag/vi har något fel som kan behjälpas trots att vi fått ett barn redan? Kanske hon är ett mirakel som blev till efter bara ett missfall?

Ni som fått problem med missfall då ni försökt få syskon, har ni fått någon "diagnos"? vad hjälpte er?

• Svar på tråden Upprepade missfall vid försök till syskon
  • mamarazzi

"Välkomna" tjejer! Uff.. känner mig ännu mer deppad. Varför ska vi ha det så här. Tycker hela livet liksom stannar upp och man tänker inte på något annat än att få ett barn till. Deppad.

Jag ska på undersökning på måndag pga. mitt senaste missfall men det är på gravidmottagningen så jag vet inte hur mycket de vill prata om det här där. Jag får återkomma och meddela.

Funderar också på att ringa den privataklinik jag var på vul hos när mitt ma i vecka 9 upptäcktes. Kanske kan de hjälpa.

• mamarazzi

Hej Nena! Fy vad tråkigt! Nej det låter ju inte jättevanligt att få två missfall på raken så sent. Hur var det innan du fick sonen? Några missfall då?

Tycker det är konstigt att de hela tiden säger "men ni har ju ett barn då är allt som det ska". Precis som om ingenting kan ha hänt på 2-4år! I mina öron låter det ju inte helt otroligt att man kan få en obalans i kroppen under den tiden, eller?!

Åh vad jag önskar oss alla lycka till!!

• mamarazzi

Hej Alexa!
    Känner precis som du att jag är så rädd för när det där plusset kommer. Kommer inte bli glad utan så rädd. Suck! Ser verkligen inte fram emot de första veckorna innan jag passerat vecka 12.

Jag och min man har tidigare pratat om att vi vill ha 3 barn men efter dessa 3 missfall känner vi att vi är glada om vi orkar ta oss igenom att få ett till...

• mamarazzi

Alexa: GRATTIS!! Åh herregud. Men jag fattar...det är svårt att ta till sig ett grattis så här tidigt. Jag håller alla tummar jag har (och tår).

Mammiz81: Klar du får hänga med oss. Om du nu vill hänga med ett gäng deppade mammor.

Själv var jag på undersöknng idag efter senaste missfallet och nu har de sänt en remiss till utredning. Läkaren såg jättealvarligt på att jag nu haft 3 missfall på rad och totalt 4 st. Kändes bra att hon tog det allvarligt men samtidigt jobbigt för det bevisar ju att jag verkligen kan ha ett problem och att detta troligtvis inte bara är slump. Hon tyckte oxå att vi skulle vänta med att försöka bli gravida igen tills vi gjort utredning i höst. Vet inte om jag klarar av att lyda det...

• mamarazzi

LNB: intressant att du fick trombyl och progesteron i väntan på utredning. Till mig sa de bara att jag skulle vänta tills utredningen var klar och inte bli gravid innan dess. Hur kul e det??? Tror jag ska ringa privat och kolla om jag kan få lite "tjack" utskrivet. Kan ju inte skada antar jag...

• mamarazzi
    Mamzen skrev 2008-06-18 10:47:48 följande:
    Såg nu att jag skrev helt fel, mitt meddelande till mammarazzi skulle gå till mammiz81.
    Ha ha ha! vi heter ju nästan samma hela högen!
  • mamarazzi

Jag har lite "glädjande" besked kanske.
    Jag har fått veta att jag har Bakteriell Vaginos/Slidkatarr och detta har man visst i vissa studier visat kan leda till tidiga missfall.

www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Nu ska jag medicinera och hoppas på det bästa! Kanske ligger även något annat bakom men jag hoppas att detta har varit problemet.

Om ni själva inte redan är testade så se till att testa er nu! Ett enkelt litet test med lång tops hos gynekologen.

• mamarazzi

Santis: Jag har också tänkt att göra sköldkörtelprover till hösten om inget har hänt innan dess.
    Fy vad jobbigt det är att inte hur framtiden ser ut...

• mamarazzi

mandrarinen: åh... håller med dig så. Varför är det så svårt? Känner igen mig så väl i din beskrivning om ekorrhjulet och vad som nu väntar när man vill bli gravid igen... Att bli gravid är ju inte ens glädjande längre... Kroppen känns helt slut.

När jag läser din histora så blir jag fly förbannad att du inte får en utredning! Det är ju självklart att du ska utredas! Precis som du skriver är det dags att sparka och skrika tills du hittar någon som bryr sig. Det handlar bara om att hamna framför rätt läkare. Kan du söka privat?

Svar på tråden Upprepade missfall vid försök till syskon