• Tjockepoffa

Nalle med hjärtljud!

Har någon hört talas om en nalle som gör samma ljud som finns inne i livmodern. Detta för att lugna barnet utanför magen. Vart finns den att köpa, vad heter den, vad kostar den och den viktigaste frågan, finns det någon som har erfarenhet ifall den funkar?

• Svar på tråden Nalle med hjärtljud!
  • ebben

Barnens hus har den....Vet inte om den funkar.Jag är så tråkig och tycker nog man kan vänja bebisen med "vanliga" ljud när den kommit ut...Eller ha den i famnen så den blir trygg och lugn...Vet inte vad den kostar,men den är säkert rätt så dyr.

• Tjockepoffa

Kan verkligen hålla med dig om att det naturliga är det bästa.
    Men jag har en kompis vars barn aldrig vill vara/ligga själv. De måste jämt bära på honom (vilket de kanske har sig själva att skylla, vad vet jag) . Tänkte att det kunde vara värt att prova. Beroende på pris naturligtvis...

• Popsy

Den kostar strax under 500:-, jag mailade dom o kollade... på deras hemsida står återförsäljarna.
    www.gbab.com

• Jossan

måste påpeka att nallen låter precis som det man hör när man lyssnar efter bebisens hjärtljud...jag var tvungen att testa den när jag såg den för ett tag sen...
    jag tycker den verkar kul mne vet inte om den funkar i verkligheten på bebisen alltså....

kram J

Svar på tråden Nalle med hjärtljud!