• Flussa

lite råd och hjälp angående otrygg 6 åring!!! långt

Hej. Jag förstår att du har det jätte jobbigt för jag går igenom precis samma sak. Har inget bra råd eftersom jag är inne i detta själv just nu. . Biomamman bråkar dessutom och det verkar aldrig ta slut.
    Vi har varannan vecka. Min sambo har ställt upp många gånger på henne. När min sambo för första gången på många år bad henne ta sonen en extra helg för att jag låg på sjukhus med vår nyfödda sjuka dotter blev hon jätte arg och anklagade min sambo för att han inte brydde sig om sin son, och att det är min uppgift att ta hand om vår dotter, saken var den att även jag var dålig och var tvungen att få blod. Var enda gång min sambo inte gör som hon vill så bråkar hon. Sonen verkar inte alls må bra han kissar i sängen på flit och precis som du beskrev vill ha ständig uppmärksamhet, är ibland elak mot katten utan anledning och är på våran lilla tjej hela tiden. Vet inte vad man ska ta sig till.Jag vill så klart att sonen ska må bra, men det är också jobbigt att hela tiden gå på helspän och vara orolig att han ska göra illa dottern när han inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Vet inte vad man ska göra funderar på att flytta. Jag älskar min sambo, men orkar inte med mer bråk och tjafs. jag skulle kunna skriva hur mkt som helst, men man får begränsa sig. Dock skönt att veta att man inte är ensam.

• Flussa

Kan vara skönt att prata av sig med nån som är i samma båt ,Det är så många som inte förstår, helst inte om man inte är "bonusmamma" själv. Jag hoppas du får en trevlig sommar =)

Svar på tråden lite råd och hjälp angående otrygg 6 åring!!! långt