• Leather Cravat

Igångsättning. Förlossningsberättelser

Någon som blivit igångsatt pga förlossningsrädsla och har en förlossningsberättelse att dela med sig?

• Svar på tråden Igångsättning. Förlossningsberättelser
  • jelt

Puffar, vill också gärna veta. Gärna omföderskor för min del

• Fru Indosaurie

jag blev igångsatt med mitt första barn men inte på grund av förlossningsrädsla..
    Är det något jag kan svara på ändå kanske?

Opinions are like assholes. Everybody has one. www.nakenfis.se
  • Leather Cravat

Fru Indosaurie skrev 2008-06-13 23:19:26 följande:

jag blev igångsatt med mitt första barn men inte på grund av förlossningsrädsla.. Är det något jag kan svara på ändå kanske?
    Jodå, det är med intressant.
  • Fru Indosaurie

jag blev igångsatt före tiden, jag var inte mogen alls och det tog väldigt lång tid.
    Mitt tips är att om du eventuellt vill ha eda så be att få en infart direkt när du blir igångsatt så kan bm bara använda den för bedövningsmedlet sen när du säger till. Annars kan man få vänta i många timmar i onödan.

• Turran

Jag blev igångsatt (pga högt blodtryck). Jag fick 4 doser prostin utspritt över 4 dagar innan de lyckades ta hål på hinnorna. Jag öppnade mig snabbt - gick ifrån 1.5 cm till 9.5 cm på mindre än 2 timmar och sen tog krystningen ca 30 minuter. Den inplanerade epiduralen hann jag inte få - jag fick pethidine och lustgas som smärtlindring.

• Leather Cravat

Tack för svaren.

Fru Indosaurie: Mjo om jag nu vågar ta EDA, är hemskt nålrädd, men kanske vågar ta om jag andas lustgas samtidigt. :P
    Men det var ett bra tips, ska tänka på det.

• Fru Indosaurie
    Leather Cravat skrev 2008-06-13 23:45:28 följande:
    Tack för svaren. Fru Indosaurie: Mjo om jag nu vågar ta EDA, är hemskt nålrädd, men kanske vågar ta om jag andas lustgas samtidigt. :PMen det var ett bra tips, ska tänka på det.
    Jag är också fruktansvärt nålrädd men jag såg aldrig nålen, märkte knappt att läkaren var i rummet Cool Jag hade lustgas samtidigt och märkte inte ens när han stack! hade inget problem med att ligga still under värkar heller Frågade min sambo "vad gör han nu?" när jag kunde ha frågat läkaren själv Alltid en positiv bild från förlossningen
  • Miniigirl

Leather Cravat skrev 2008-06-13 23:45:28 följande:

Tack för svaren. Fru Indosaurie: Mjo om jag nu vågar ta EDA, är hemskt nålrädd, men kanske vågar ta om jag andas lustgas samtidigt. :PMen det var ett bra tips, ska tänka på det.
    Läste lite snabbt igenom tråden:) tänkte bara att jag skulle skriva att jag oxå är FRUKTANSVÄRT nålrädd...skulle för allt i världen inte kunan tänka mig att ta eda..men, när man väl ligger där tänker man inte så mycket på nålen:) man har så mycket anant att tänka på, det snurrar runt 1000 tankar i huvudet och dessutom har man ont!

för övrigt finns en förlossningsberättelse i min blogg, det blev väll en halv igångsättning skulel man väll kunna säga..hihi
Svar på tråden Igångsättning. Förlossningsberättelser