• Dino78

Vad förvarar ni mjöl, müsli, flingor etc i?

Ja, nu menar jag inte skafferiet eller så utan när ni öppnat en förpackning, lägger ni då i något annat? Och i såna fall vad?
    Jag hittade en larv i müslin idag, eller rättare sagt dottern tittade i sin tallrik och skrattade och sa "Det är nåt som kryper där!".
    nu har jag tokstädat hela skafferiet men tänkte att man kanske inte bara ska knöla ihop toppen på en öfrpackning utan förvara det på annat sätt?

Inga kommentarer om "Det borde du väl fatta att man ska göra så" för uppenbarligen gör jagi nte det eftersom jag inte haft det så?

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Vad förvarar ni mjöl, müsli, flingor etc i?
  • Majsan70

Förvaras i paketen de inköps i. Otyg kan ju förekomma redan när man köper en produkt o det kan man ju inte göra nåt åt direkt.

• Butterscotch

Nuförtiden förvarar jag sånt i glasburkar i skafferiet. Några äckliga flygfän hittade in hos oss för nåt år sen, och de gillar att käka torrvaror, och de var halvt omöjliga att bli av med. Bläää!

• snuttP

ligger kvar i paketet som det inköpts i.

• strojes

Vi har kvar allt i sina egna förpackningar. Men jag har täntk köpa burkar att lägga över gryner, mjöler och flingor mm i men inte hittat nått snygt set som har de detaljer jag vill ha.

• Miss Lau

Det mesta har vi kvar i paketen de kommer i. Men vissa saker som tex muslie häller vi över i täta "burkar", fast det är mest för att det ska vara enklare för barnen att hälla.

• HelenaMaria

Kvar i förpackningarna.

• skorpionen80

Glasburkar i skafferiet. På så sätt ser man lättare om det kryper något däri och om ifall att det gör det så går det inte över till andra varor lika lätt.

• AnnaVirrPanna

Jag har kvar i samma förpackning men sätter oftast en påse runt plus en klämma så att det blir tätt.

• Love4cats

Tack för att jag läste denna innan frukosten . Vad duktig jag är. Skämt åsido så har vi originalförpackningen till musli men påsklämma. Mjöl i metallburk, annat i glasburkar.

My love

• Linda1976

Allt i egen förpackning, så att bäst före-datumen finns kvar. Skulle aldrig orka klippa ur och tejpa det på burkar.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • skogsmor

i orginal förpackningarna. Vill hälla över i burkar men inte hittat några tillräckligt praktiska, Har ont om plats och runda burkar som inte kan staplas är lita väl slöseri med plats. Skulle vilja ha glsburkar, mest för att jag tycker att det är snyggare än papperspåsar. Visserligen synns det ju inte i skafferi lådan.

~*¤*~ BF Juni 2008 ~*¤*~
  • Dino78

Då behöver jag inte skämmas då över att vara ensam om att ha det kvar i originalförpackningen! Fick för mig att det var mitt fel att larven kommit i! Den var liksom müslifärgad och jag hade inte sett den om inte Emily berättat att nåt kröp där, huuuu!
    Men då ska jag fortsätta ha det i påsen och som AnnVirrPanna sätta påse med klämma runt om!
    Och hittar jag snygga burkar kan jag ju köpa det. Mjöl och flingor och sånt går åt så mycket att jag inte behöver tänka på bäst före datum för det äts alltid upp innan det gått ut.

DIF i själ och hjärta
  • Linda1976

Oftast får man ju krypen med sig hem från affären, så då spelar det ju ingen roll var man förvarar det. Ägg/puppor som kläcks syns ju inte när man häller över i burk.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Magrat

Jag har mjöl i vattentäta plastburkar (från Granit).
    Pasta och müsli har jag ibland i originalförpackning, då med plastpåse och påsklämma över, men oftast häller jag över i genomskinliga plastburkar.
    Gillar inte glas, det är tungt och blir väldigt vassa skärvor om man skulle tappa burken i golvet.

• logg81

Jag har oxå haft problem med mjölbagg o andra äckel i skafferiet. Det var för några år sedan och då bestämde jag mej för att aldrig mer ha torrvaror i förpackningar som de kunde smita in i...
    Sist jag flyttade var det dags att byta ut burkarna så jag kastade dom.

Tack för påminnelsen! Ska till IKEA om någon vecka, har faktiskt inte haft en tanke på att köpa burkar Ska genast skriva upp det på listan...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Dino78
    Linda1976 skrev 2008-06-13 09:32:49 följande:
    Oftast får man ju krypen med sig hem från affären, så då spelar det ju ingen roll var man förvarar det. Ägg/puppor som kläcks syns ju inte när man häller över i burk.
    Glää...har jag stoppat i mitt barn massa larver under ett par veckors tid...
    hehe, ja, kanske därflör hon inte är så sjuk
    DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Vad förvarar ni mjöl, müsli, flingor etc i?