• mammalen

ikea kortet

om jag ska handla med ikea hemma(kreditkortet) behöver jag dra det andra Ikea kortet också? Jag hittar inte det....

• Svar på tråden ikea kortet
  • snappi81

nää du behöver inte använda båda!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Ayya

En fråga som rör ikeakortet. Vad är räntan på denna kredit?

• snappi81
    Ayya skrev 2008-06-13 10:23:36 följande:
    En fråga som rör ikeakortet. Vad är räntan på denna kredit?
    Skuldränta/år 18,05% enligt mina papper..
  • Ayya

Oki, ska flytta till hösten och tänkte köpa lite nya möbler. Men usch, den räntan var ju jättehög. Tar nog hellre ett banklån eller ger mig tusan på att spara istället.

Tack för ditt svar!

• snappi81
    Ayya skrev 2008-06-13 10:27:30 följande:
    Oki, ska flytta till hösten och tänkte köpa lite nya möbler. Men usch, den räntan var ju jättehög. Tar nog hellre ett banklån eller ger mig tusan på att spara istället.Tack för ditt svar!
    Ja den är riktig hög, bättre med banklån eller spara!
  • Ayya

Man tror ju ändå att ett helylle företag som IKEA ska vara lite schyssta... men icke... Jaja... dom måste väl få in sina pengar från någonstans dom oxå.

• Ayya

Man tror ju ändå att ett helylle företag som IKEA ska vara lite schyssta... men icke... Jaja... dom måste väl få in sina pengar från någonstans dom oxå.

• ZeZZa
    mammalen skrev 2008-06-13 10:14:10 följande:
    om jag ska handla med ikea hemma(kreditkortet) behöver jag dra det andra Ikea kortet också? Jag hittar inte det....
    Eftersom jag jobbar på ikea så kan jag svara på varför man ska dra båda korten..
    Det röda kortet är Ikea family kort, alltså har du någon vara med rabatt så dras det av när du drar det kortet. Sen skänker Ikea 25 öre till rädda barnen varje gång någon drar sitt röda kort. Man måste dra det röda kortet 4 ggr per år för att fortfarande få hem erbjudanden o family-tidningen. Sen ger det röda kortet oss info om vem som har varit där o handlat o hur ofta o liknande, vilket är bra för ikea att veta..

Det gröna kortet är endast till för att betala med o inget annat.

Du måste alltså inte dra det röda kortet om du inte vill/kan, men nu vet du iallafall varför man ska dra det..
    ♥León 060103♥Tjej i magen Bf 080621♥
Svar på tråden ikea kortet