• nika

Tror hon vi är helt intelligensbefriade eller?

OJ. Vad få saker. Behövde ni inte göra något mer än det? Be att få en mer komplett lista nästa gång;)

No way skrev 2008-06-13 17:51:17 följande:

Förra gången sambons son var här hade hans mamma skickat med en lapp där det stod: Smörj med solkräm. Vid behov ge nässpray. Denna gången skickade hon med en lapp där det står:  Ge han saft om han är törstig, Håll koll på ev nästäppa, ge då nässpray vid behov!
  • nika
    gumsan76 skrev 2008-06-14 12:22:01 följande:
    Så där håller min sambos ex också på. Snacka om att idiotförklara den andra föräldern. Skriv en lapp tillbaka:"Om han blir kissenödig, låt honom gå på toaletten. Och när han blir hungrig, ge honom mat".
    ASG
  • nika
    HegeOlsen skrev 2008-06-14 14:18:49 följande:
    Bortse från lapparna om du anser dig behärska det, lappen var väl förövrigt adresserad pappan?Det där är ju väldigt vanliga områden som fäder av någon outgrundlig anledning glömmer.Mina barns far glömde vatten så den yngsta fick förstoppning och blev uttorkad, läkaren gav honom en ordentlig utskällning.Barnen brände sig i solen och det är absolut inte bra med tanke på cancerrisken, en av dem lider av soleksem sedan dess (det kanske h*n skulle ha fått ändå, men det var efter det som det började).Nässpray kan vara nödvändigt för att undvika öroninflammation om barnet är täppt.Så jag skrev såklart påminnelselappar för sådana nödvändiga saker vid umgängelsebytet, sen fick väl styvmamman ta hur illa upp hon ville, lappen var inte tillägnad henne.No way skrev 2008-06-13 17:51:17 följande:

Ditt ex kanske behövde de lapparna men det betyder inte att alla gör det eller uppskattar det. Visst, man skulle kunna bara skita i dlapparna och jag antar att det är det man gör hemma hos TS men att de kan kännas l i t e störande in emellanåt ändå.

Hur skulle exempelvis du gradera nödvändigheten att få lappar från ditt ex med: se till att testa batteriet till brandvarnaren i barnens sovrum, se till att inte hamstern gnager på elsladdarna och glöm inte att pumpa cykeldäcken om ni ska ut och cykla? Det här är ju väldigt vanliga områden som mödrar av någon outgrundlig anledning glömmer:)
  • nika

Oj, vad fel det blev. Allt i blått. Det skulle vara:

HegeOlsen skrev 2008-06-14 14:18:49 följande:
    Bortse från lapparna om du anser dig behärska det, lappen var väl förövrigt adresserad pappan?Det där är ju väldigt vanliga områden som fäder av någon outgrundlig anledning glömmer.Mina barns far glömde vatten så den yngsta fick förstoppning och blev uttorkad, läkaren gav honom en ordentlig utskällning.Barnen brände sig i solen och det är absolut inte bra med tanke på cancerrisken, en av dem lider av soleksem sedan dess (det kanske h*n skulle ha fått ändå, men det var efter det som det började).Nässpray kan vara nödvändigt för att undvika öroninflammation om barnet är täppt.Så jag skrev såklart påminnelselappar för sådana nödvändiga saker vid umgängelsebytet, sen fick väl styvmamman ta hur illa upp hon ville, lappen var inte tillägnad henne.No way skrev 2008-06-13 17:51:17 följande:
    Ditt ex kanske behövde de lapparna men det betyder inte att alla gör det eller uppskattar det. Visst, man skulle kunna bara skita i dlapparna och jag antar att det är det man gör hemma hos TS men att de kan kännas l i t e störande in emellanåt ändå.

Hur skulle exempelvis du gradera nödvändigheten att få lappar från ditt ex med: se till att testa batteriet till brandvarnaren i barnens sovrum, se till att inte hamstern gnager på elsladdarna och glöm inte att pumpa cykeldäcken om ni ska ut och cykla? Det här är ju väldigt vanliga områden som mödrar av någon outgrundlig anledning glömmer:)
  • nika

anne h skrev 2008-06-14 21:10:44 följande:

_hennes_ erfarenhet av honom kanske inte är densamma som din? 
    Troligtvis inte, annars kanske de inte hade gått isär;)
  • nika
    HegeOlsen skrev 2008-06-15 08:11:47 följande:
    här är tydligen det känsliga att det var just biomamman som skrev informationen.
    Nej, inte alls. Att det skulle hänga ihop så är ditt hjärnspöke Det handlar om att en individ har tagit ställning till en annan individs förmåga och, enligt TS iaf, missbedömt den kraftigt. Hennes rubrik ger viss vägledning i hur det hela uppfattas.

Vägverket vänder sig till en allmänhet liksom Socialstyrelsen. För några år sedan fanns rekommendationer om att man skulle äta 6-8 skivor bröd om dagen. Detta störde mig bara lite. Om de däremot hade bestämt sig för att skicka ut lappar bara till mig hade jag blivit betydligt mer pissed off.
  • nika

..men då är jag en levande människa med känslor och inte en förnuftsrobot. Jag skulle nog inte riva upp himmel och jord för det men kanske gnälla lite för någon och sedan låta det rinna av mig - ungefär som jag utgår ifrån att TS gör.

• nika

TS: be din sambo tala om för mamman hur ni uppfattar lapparna, men att ni förstår att de är skrivna i alla välmening (hon tror ju uppenbart att ni inte skulle komma på idén att ge barnet saft när det är törstigt, därav lappen) men att det är för många självklarheter.

Om det fortsätter så är det ju risk för att ni slutar bry er om lapparna och det vore väl synd den gången hon har något att meddela som verkligen är viktigt.

• nika
    HegeOlsen skrev 2008-06-15 17:37:00 följande:
    Du är fyndig du :)
    Ja, är benägen att hålla med dig den här gången. Men bara den här, gången;)

Och du har humor. Skönt:)
  • nika
    HegeOlsen skrev 2008-06-15 18:43:52 följande:
    torka arslet måste man ju komma ihåg att göra
    jA "ARSLET" VAR fAKTISKT MIN URSPRUNGLIGA FORMULERING MEN JAG BYTTE UT DEN MOT "BAKEN" FÖR ATT VÄCKA MINDRE ANSTÖT. bRA UTDELNING PÅ DEN DU!
Svar på tråden Tror hon vi är helt intelligensbefriade eller?