• Metropolis Diana

Ont bakom ena ögat?

Har sedan imorse lidit av att det är ömt bakom mitt vänstra öga. Och såfort jag böjer mig framåt det minsta så gör det jätteont och ögat pressas utåt. Det räcker att jag lutar huvet lite åt sidan så börjar det göra ondare.

Det dunkar inte såsom huvudvärk brukar göra utan är konstant en molande värk.

Hoppas det går över, för jag måste böja mig ner ofta eftersom jag har småbarn och djur o hittan o dittan... ja ni vet, FULLT UPP!

Någon som upplevt detta?

• Svar på tråden Ont bakom ena ögat?
  • Eld

Använder du linser? Hur ser ögat ut?

• Metropolis Diana

Inga linser, ögat ser normalt ut.

Jag har varit lite trött idag, kan det vara det bara? Aldrig känt så innan.

• Metropolis Diana

Ja är det kvar på måndag så får jag väl göra det.

• Skogshallon

Det är inte migrän då?
    Jag kan få ont kring ögonen, det är en typ av migrän, men ring sjukvården om du är orolig.

• No way

Kan även vara bihålorna

*Kärlek*
  • Metropolis Diana

Läste på sjukvårdsrådgigivningen detta:

"Man ska kontakta en vårdcentral eller en akutmottagning direkt om man

efter ett slag mot huvudet får huvudvärk blir slö eller mår illa

har en huvudvärk som gradvis ökar under några dagar eller veckor

får ont kring ena ögat och dimmig syn eller dubbelseende

har ont i huvudet vid tinningen, är trött och har lätt feber

plötsligt får svår huvudvärk

har huvudvärk samtidigt som man har feber och är stel i nacken."(www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp)

Sålänge jag inte har dimmig syn så kan jag nog känna mig lugn då. Ska nog prova med alvedon nu för det här är irriterande, kan inte göra nåt utan att det gör jätteont.

• JuliaåRonjasmammis

Låter lite som Hortons huvudvärk! Det har jag haft sedan ca 14 års ålder, och det är _inte_ kul. Brukar säga att det känns som en liten råtta sitter bakom ögat och gnager ungefär.

Skickar med en länk, men googla på Hortons, så får du fler länkar.

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25581

Hoppas för din skull att det inte är detta, och att det inte är något allvarligt.

Både förälskad och kär!
  • MissyX

Låter som bihåleinflammation, då är det vanligt med tryck i ögat/ögonen och så fort man böjer sig lite ner så gör det mer ont i huvudet. ( Har själv bihåleinflammation några ggr per år) "Knastrar" det i huvudet/näsan/tinningarna också?
    Kontakta din vc så hjälper de dig med tex Rinexin som är avsvällande om det nu är bihålorna du fått.

• Skogshallon
    MissyX skrev 2008-06-14 19:03:39 följande:
    Låter som bihåleinflammation, då är det vanligt med tryck i ögat/ögonen och så fort man böjer sig lite ner så gör det mer ont i huvudet. ( Har själv bihåleinflammation några ggr per år) "Knastrar" det i huvudet/näsan/tinningarna också?Kontakta din vc så hjälper de dig med tex Rinexin som är avsvällande om det nu är bihålorna du fått.
    Knastrar det i huvudet om man har bihåleinflammation? '
  • MissyX
    Skogshallon skrev 2008-06-14 19:20:15 följande:
    Knastrar det i huvudet om man har bihåleinflammation? '
    Det kan göra det, iaf så "knastrar" det för mig & min mamma när vi hsr bihålorna.
  • ludenben

jag hade nyss bihåleinflammation och det känns så...

• Skogshallon
    MissyX skrev 2008-06-14 21:27:15 följande:
    Det kan göra det, iaf så "knastrar" det för mig & min mamma när vi hsr bihålorna.
    Ah, där ser man. Då har jag säkert haft det eftersom jag någon gång har haft det där "knastret". Har alltid trott att det var min migrän, men där ser man. .-)
  • MissyX
    Skogshallon skrev 2008-06-15 08:47:27 följande:
    Ah, där ser man. Då har jag säkert haft det eftersom jag någon gång har haft det där "knastret". Har alltid trott att det var min migrän, men där ser man. .-)
    Jag trodde också jag hade migrän, fick utskrivet tabl. för det men dom hjälpte inget. Läkaren trodde först att jag också hade migrän eftersom det satte sig i en ögat men det var fel.Sen så var det bihåleinflammation jag fick rätt ofta.
  • Metropolis Diana

Det släppte sakta men säkert, alvedonet hjälpte bara lite.

Jag har vart en del snorig nu de senaste dagarna så bihåleinfl. kan jag tänka mig.

Det knastrar alltid i mina öron, jättestörande men jag har vant mig.

Svar på tråden Ont bakom ena ögat?