• Analoga

Hur äter ni frukost hemma hos er när ni är lediga på helgerna? och VAD äter ni?

Mysig frukost för mig är väl att duka fram allt på köksbordet och sitta ner och äta tillsammans - men eftersom man är morgontrött och lat så blir det bara så att vi alla tar oss det vi ska ha och vi sitter inte ens och äter exakt samtidigt allihopa heller.

Det vi äter är väl för det mesta fil, flingor, bröd med smör och pålägg som ost, skinka oftast. Juice och kaffe.

Så - vad har ni för vanor hemma hos DIG! 

• Svar på tråden Hur äter ni frukost hemma hos er när ni är lediga på helgerna? och VAD äter ni?
  • mrsjling

Hm...om jag fick välja sälv så skulle det bli hotell frukost men hemma blir det äggröra till alla + smörgås till barnen och kaffe till oss vuxna.

• Fru annmi

Vi äter tillsammans i sängen eller i köket...
    Vi äter olika men Oftast Kaffe,Smörgås & Kokt ägg
    Men även ibland Brunch! Stekt potatis & ägg mm

Sååklart Juice oxå..

Min goe man kan även göra bricka till sängen mé góttit & något värmeljus eller liten blomma ♥

• Analoga
    mrsjling skrev 2008-06-13 21:03:35 följande:
    Hm...om jag fick välja sälv så skulle det bli hotell frukost men hemma blir det äggröra till alla + smörgås till barnen och kaffe till oss vuxna.
    Ok - men dukar ni fram och sitter och äter tillsammans? eller tar ni för er var och en?
  • Winterfresh

Då sambo ej äter frukost någon dag i veckan så fixar han kaffe. Själv ska jag ha min havregrynsgröt och läsa dagens tidning. Antingen vid tv´n eller vid köksbordet.

• S vali s

På helgerna dukar vi fram "allt" och har långsittning, bläddrar i morgontidningen, småpratar och myser.
    På bordet står fil, flingor, musli, gott bröd,juice, kaffe/choklad, frukt, div pålägg osv. Ibland gör maken "brakfrukost" och grejar äggröra, bacon & prinskorv

Kort sagt vi satsar på en rejäl frukost både vad det gäller att äta och mysa tillsammans

Den late får brått när det blir kväll
  • Heisan

Vi äter var för sig när vi blir hungriga... Barnen småäter under förmiddagen...

Dec-07: 107-89,6
  • Analoga
    S vali s skrev 2008-06-13 21:06:47 följande:
    På helgerna dukar vi fram "allt" och har långsittning, bläddrar i morgontidningen, småpratar och myser.På bordet står fil, flingor, musli, gott bröd,juice, kaffe/choklad, frukt, div pålägg osv. Ibland gör maken "brakfrukost" och grejar äggröra, bacon & prinskorv Kort sagt vi satsar på en rejäl frukost både vad det gäller att äta och mysa tillsammans
    Härligt   Äter ni någon speciell tid? Eller blir det senare på förmiddagen som en brunch?
  • Rimfolina

Kanske ska specificera gröten, på helgerna "lyxar" vi till det med mannagryns- eller grahamsgrynsgröt som annars tar lite för lång tid att koka på morgnarna.

• S vali s
    Analoga skrev 2008-06-13 21:08:13 följande:
    Härligt   Äter ni någon speciell tid? Eller blir det senare på förmiddagen som en brunch?
    Oftast ngn gång vid nio-tio snåret när alla vaknat och hittat upp
    Lunchen brukar vi skippa på helgerna och satsa på en tidig middag istället
    Den late får brått när det blir kväll
Svar på tråden Hur äter ni frukost hemma hos er när ni är lediga på helgerna? och VAD äter ni?