• inoka

Ersättning för ärr vid kejsarsnitt.

Förstår inte riktigt...Jag är akutsnittad och ärr får man ju vare sig man är snittat planerat eller akut...
    Skulle jag kräva ersättning för att de räddar livet på min son när det var akut? Hur illa ärr har ni som tänker så?

• inoka
    Svar på #17

La Lola skrev 2008-06-16 12:20:53 följande:
    Ja det är nog därför jag aldrig har funderat på detta med ersättning....Huvudsaken var ju att min dotter kom ut...o ärret ser fint ut.
    Ja det är ju det viktigaste. Vid mitt senaste snitt som var planerat så tog det över 1 timma att sy ihop mej för jag var så ärrbildad..är det sånt man "ska" ha ersättning för?
  • inoka
    Svar på #20
    ÄnglaTwins skrev 2008-06-16 12:24:21 följande:
    Inoka...Det var inte jag själv som låg bakom att kräva ersättning utan en tjej från Trygghansa ringde mig för att prata barnförsäkringar och då tog vi upp hela förlossnings senariot. Hon fixade då att jag fick ersättning för hela sjukhusvistelsen samt att tjejerna också fick pengar för att de låg på sjukhus. Sen så fick jag efter att det gått 12månader ett brev hem på posten att jag skulle ta kort på mitt ärr då jag var berättigad ersättning för detta. Så i mitt fall är det trygghansa som har arbetat för att ge mig ersättning. Hade själv inte en aning om att man kunde få ersättning för sjukhusvistelse och ärr mm...
    Ok...kanske man ska kolla upp då eftersom jag är så ärrbildad...
    Känns lite konstigt bara att man får ersättning för det. Men kul för dej som fick så mkt. :)
Svar på tråden Ersättning för ärr vid kejsarsnitt.