Ersättning för ärr vid kejsarsnitt.
Hejsan!
Tänkte höra om någon av er fått ersättning för ärr vid kejsarsnitt i så fall hur mycket fick ni?
Hejsan!
Tänkte höra om någon av er fått ersättning för ärr vid kejsarsnitt i så fall hur mycket fick ni?
någon mer som fått ersättning???
Hej.
Det var så att dom ringde från trygghansa igår medan jag stod på stadium och berättade att jag skulle få ersättning för mitt ärr. Hon sa då att jag skulle få 10 000kr, eller jag tror att hon sa det jag börjar tro att jag hört fel.?? (hoppas inte)
Jag blev ur akut snittad...
Jag gjorde nog det...Får reda på svar på måndag- det var stängt när jag ringde.
Skulle bara säga att jag inte hört fel.
10.800kr fick jag för mitt ärr. (Ur akut snitt)
Super glad!!
Jag kunde inte få någon ersättning från min gravidförsäkring. Utan på min privata sjuk och olucksfalls försäkring (trygga barn heter den och gäller tills man fyller 25)
Det känns ju självklart jätte kul att jag fick så mycket men detkänns lite konstigt då jag inte hört någon annan få ut så stort belopp...
Inoka...
Det var inte jag själv som låg bakom att kräva ersättning utan en tjej från Trygghansa ringde mig för att prata barnförsäkringar och då tog vi upp hela förlossnings senariot. Hon fixade då att jag fick ersättning för hela sjukhusvistelsen samt att tjejerna också fick pengar för att de låg på sjukhus. Sen så fick jag efter att det gått 12månader ett brev hem på posten att jag skulle ta kort på mitt ärr då jag var berättigad ersättning för detta. Så i mitt fall är det trygghansa som har arbetat för att ge mig ersättning. Hade själv inte en aning om att man kunde få ersättning för sjukhusvistelse och ärr mm...
Dies Irae skrev 2008-06-17 22:13:35 följande: