måste fylla i en tjänstledighets-blankett?
Min chef har sagt att hon ska skicka en tjänstledighetsblankett till mig som jag måste fylla i nu när jag ska vara mammaledig. Har aldrig hört att man ska göra det. Gör ni det?
Min chef har sagt att hon ska skicka en tjänstledighetsblankett till mig som jag måste fylla i nu när jag ska vara mammaledig. Har aldrig hört att man ska göra det. Gör ni det?
behövde inte jag göra iaf. jobbar statligt. iofs har vi en blankett för all ledighet och där kryssar man i vad för slags ledighet det gäller. ni kanske också har så? och hon bara kallade själva blanketten det?
Jag jobbar inom vården och där fick jag fylla i tjänsteledighetsledigt när jag var mammaledig. Likaså nu när jag plockar föräldradagar är det den lappen jag fyller i.
Det har jag alltid fått göra, är anställd av kommunen. Jag måste ju ansöka tjänstledigt för den tiden jag är föräldraledig.
Jag fick fylla i en blankett där man kryssar i vad för slags "ledighet" man ska ha. Kryssade där i föräldraledighet och fick även fylla i hur länge på ett ungefär jag skulle vara ledig. Det är säkert något sådant du ska fylla i. Det är ju så att löneavdelningen m.fl. ska veta vad som gäller.
jg fick fylla i en o jag jobba på en förskola.....när jag jobbade privat så behövde jag det itne men nu jobbar jag kommunalt är nog olika beroende på var man jobbar
Föräldraledighet = tjänstledighet. Det är bara bra att fylla i på en blankett - då vet både man själv och arbetsgivaren hur länge man ska vara borta och man kan aldrig anklagas för att arbetsvägra!
Du har dessutom alltid laglig rätt att ändra din ledighet, då brukar man fylla i blanketten (eller en annan) igen