Obzor - Bulgarien!
Nu har vi beslutat oss, det blir Obzor i Bulgarien. Någon som varit där?! Vi har hört allt möjligt om Bulgarien men denna lilla by ska tydligen vara lugn å trevlig.
Är det fortfarande billigt i Bulgarien?!
Nu har vi beslutat oss, det blir Obzor i Bulgarien. Någon som varit där?! Vi har hört allt möjligt om Bulgarien men denna lilla by ska tydligen vara lugn å trevlig.
Är det fortfarande billigt i Bulgarien?!
Det är ff jättebilligt där hoppas det är det nästa sommar oxå då vi ska åka=)
Låter bra! Fler som har nått att säga...Man har ju hört så mycket om Bulgarien tyvärr det mesta negativt
Jag tycker att Bulgarien är ett fint land! Vi var där förra året i Albena, lugnt område, mycket barnfamiljer.. Vi ska åka dit i år igen. Det som skrivits negativt om Bulgarien är ju i sunny beach, feststället.
Fortfarande billigt och bra på alla vis..
Vi kollade också på Albena men valde denna lite mindre by. Kul att ni tyckte om det. Hur är maten? Nått man inte får missa?
Nu har vi all inclusive men man undrar lite vad dom har att erbjuda. Har läst lite att dom inte riktigt har några egna maträtter iställer har dom lite av allt möjligt. Jag e mest orolig för Emil som e lite kräsen vad det gäller mat men finns det pannkakor så funkar ju det kanon kanske inte i 1v men men
Min yngsta son är också superkräsen! Vill alltid ha pannkakor eller bara makaroner utan nånting till hemma i sverige.. Hela veckan vi var där så åt han i stort sett bara pommes frites och ibland typ fispinnar som de hade godkände han också.
Hoppas att ni får en bra resa!
Jag får väl ta med mig nån burk med spaghetti å köttfärssås till han. Nu menar jag sånna stora burkar inga barnburkar. Gjorde nämligen så när vi var till Turkiet men då hade jag med mig barnmat till han som extrakäk. Så lunchen fick han alltid en burk. Sen köpte vi yoggi å sånt. Det ska nog gå bra!
på bulgarienresan hittade jag detta...
Bulgarien har egentligen ingen riktigt egen matkultur. Deras kök har influenser från både Europa och Orienten. Det populäraste är grillad mat och sallader. Kwarma är en annan bulgarisk specialitet. Den består av kött, mycket lök, kryddor och ibland svamp som får sjuda i en lergryta som ställs fram på bordet. Till det serveras det oftast ris, bakad potatis eller pommes. Eftersom de flesta turistorterna i Bulgarien ligger vid havet finns det väldigt mycket fisk på menyerna. Oftast serveras den grillad, vilket kanske inte är till någon större överraskning. Givetvis går det väldigt bra att få tag på både pizza, pasta, wienerschnitzel och grillad kyckling. Ganska så svenskt eller hur? Befinner man sig i någon av de stora tursitorterna kan man även hitta restauranger som serverar svensk husmanskost så som Köttbullar med potatis och sås!