-
-
Svar på tråden Kan det vara magkatarr? Har haft diarré till och från i en vecka och värk i magen. Mår illa när jag är hungrig.
-
Låter lite som jag men jag har tjocktarmskatarr eller "colon irretable". Googla!
-
Har man magkatarr så har man ont i mellangärdet och att man får sura uppstöttningar, kanske kan te sig på olika sätt.
-
har du feber..du måste dricka mkt vätska, köp resorb på apoteket och lactiplus på hälsokosten..
-
När jag har magkatarr får jag ont högt upp i magen, nästan mot hjärtat. Jag blir illamående vid hunger, men mätt ganska snabbt när jag börjar äta. Jag känner mig också ofta "tom" i magen, även om jag nyss ätit. Det är en sugande känsla. Dock kan jag inte äta när jag har den.
Jag har inga sura uppstötningar, men väl lite halsbränna nu och då. Dessutom har jag diarréer. Det är väldigt sällan jag kräks av magkatarren, men det kan hända.
Mit tips är att äta saker som suger upp magsyran. En period började jag varje dag med ett mariekex innan frukost. Att småäta så att du inte blir hungrig men inte heller helt mätt har hjälp mig enormt. Jag äter aldrig en hel portion, då mår jag hemskt illa! Kanske kan några recepfria läkemedel också vara till hjälp? Zantac, omeprazerol eller losex mups (om den nu finns kvar) har jag hjälpt mig en del. Det finns också tuggtabletter som du kan ta. Köp en variant och testa i alla fall! -
troligtvis colon irritabile..har det nämligen själv. kommer när jag stressar eller är orolig över något.