• underverket 06

Hur länge kunde ni ha era vanliga trosor och BH:or?

Är i ve 18. Mammakläder började jag med i ve 15- 16. Mina vanliga trosor och BH:or funkar bra fortfarande. Vissa BH:or börjar bli lite trånga men de flesta passar än. I vilken ve fick ni köpa större storlek på BH och hur i vilken ve behöver man köpa mammatrosor?

• Svar på tråden Hur länge kunde ni ha era vanliga trosor och BH:or?
  • Yiyah 08

Jag är i v. 37 och har inte behövt köpa nytt ännu...

• svårt att vara unik

Köp inte förrän du märker att du behöver! Jag kunde använda mina vanliga underkläder hela graviditeten. Fick lägga undan några bh-ar, men mammatrosor hade varit helt bortkastade pengar för mig!

• Cassanna

Sånt känner man själv om det börjar spänna o dra överallt då kanske man kan testa köpa mammatrosor eller större storlekar.
    Jag e i vecka 34 o har fortfarande mina vanliga trosor o BH:ar. Började använda mammakläder vid vecka 16 om jag minns rätt. Tror jag klarar mig med mina vanliga trosor o BH:ar resten av graviditeten faktiskt

• Anglevåg

Jag har mina vanliga ännu. är i v 34 rullar ner dom under magen bara Flört bh har jag inte heller köpt någon större. är nog olika för alla...

• Pruttiluskan

Kommer snart in i vecka 35 & bh har jag inte använt innan graviditeten, men fick köpa någon för längesedan när det började läcka! De sitter på plats ändå! (Inte silicon)!
    Fan vad jag blev chockad när jag fick hjälp i affären & de sa att jag skulle prova 75 F! ...lilla jag...???...senast jag hade provat var ju 75 c som satt bra! Den satt lite för tight så fick prova 80 E istället & den satt ok!
    Köpte amnings bh på en gång för att spara pengar!
    Knepigt är ju med att jag får ont i ryggen när jag använder bh, men inte annars!

• Mickis74

Hela tiden i alla tre graviditeterna...

• Edqvist

Jag är i v. 39 och har inte köpt varken mammakläder, ny BH (utom en amnings BH) eller nya trosor.
    Några BH:ar har jag fått lägga undan medan andra har funkat, trosor har jag haft de jag brukar ha. Mammakläder har jag också klarat mig undan, bara köpt ett par byxor i en storlek större än jag brukar ha annars har jag klarat mig med de jag haft hemma genom att knäppa byxorna under magen.

• Jyckeberga

Jag var tvungen att kopa en storre bh nastan direkt, i typ v.6 eftersom brosten vaxte sa mycket! Nu ar jag i v.16 och har fortfarande samma trosor. Om man har laga trosor tror jag att man kan ha dem ratt lange, de sitter ju under magen.

• Dalkulla74

Jag hade samma BH hela graviditeten däremot köpte jag vanliga låga trosor i lite större storlek efter halva tiden tror jag.

Svar på tråden Hur länge kunde ni ha era vanliga trosor och BH:or?