• underverket 06

Hur länge kunde ni ha era vanliga trosor och BH:or?

Är i ve 18. Mammakläder började jag med i ve 15- 16. Mina vanliga trosor och BH:or funkar bra fortfarande. Vissa BH:or börjar bli lite trånga men de flesta passar än. I vilken ve fick ni köpa större storlek på BH och hur i vilken ve behöver man köpa mammatrosor?

• Svar på tråden Hur länge kunde ni ha era vanliga trosor och BH:or?
  • Repris

Köpte nya bh i vecka 20 ungefär, men kunde ha vanliga trosor hela tiden. Har Björn Borgs boxertrosor och de är jättesköna att bara hala ner nedanför magen. Tycker mammatrosor är så fruktansvärt fult och hoppas inte jag behöver köpa det den här gången heller...

• Isla

Det där är ju så olika. Trosor har jag 3 storlekar större redan i v 24. Inte för att jag blivit jättemullig utan för att jag får panik med hur det klämmer. Känns som om jag stryper barnet. Han kanske ligger långt ner på mig. Har jättesköna string från Lindex. Deras eget märke. Mammatrosor låter inte så snyggt :) BH är än så länge ok. Ska snart köpa til ett extra spänne.

Köp när och om du känner att det är dags.

• bebbe2008

Fick köpa nya bh:ar rätt tidigt (typ v 7) eftersom brösten växter som ogärs. Nu är jag i v 15 och även den nya storleken är på bristningsgränsen. Lite orolig vart det ska sluta... Trosor har jag mina vanliga men köper nya om/när det börjar kännas som att det behövs.

• Linam370

Hela tiden. Kunde ha alla mina vanliga kläder.

• Flamma

Köpte aldrig mammatrosor eller så... Bh köpte jag någon vecka innan han föddes och då var det amningsbh.

• ebbozz

jag har mina vanliga fortfarande... Trosor typ hipsters av ganska låg modell. är i v 32

• minatre

Trosor har jag inte köpt nya än faktiskt, kan inte använda alla så vissa får ligga i lådan nu men många går fortfarande bra utan att skära in. BH har jag inte heller köpt ngn ny än, men borde verkligen Brösten är ju påväg att ramla ur nu för tiden och bröstvårtorna syns delvis Men så onödigt det käns att köpa en ny BH som kanske är förliten om två månader och sedan aldrig mer används...men jag borde nog...

• TheFamily

Jag är i v 16 och beställde i veckan från nätet mammatrosor som är helt underbara, tycker det är superskönt att dra upp trosorna över magen plus att det inte klämmer eller trycker någonstans. Mammakläder har jag också nu bara för att jag inte får på mig nåt annat. Om jag ska vara lite extra sexig för sambon, har jag ju inte på mina mammatrosor direkt, utan har en hel garderob (jobbat med underkläder i 2år förut) med spets och string och allt emmellan...he he he.
    Ingen ser ju att man har mammatrosor på sig så skit samma om de är fula...sköööööööna är det iaf.

• hallonsoda0

Jag är i v. 40+ 3 och jag har inte köpt nya trosor eller inte i större stl iaf. Däremot var jag tvungen att köpa nya bh i v. 18 eller nåt. Gick från B-kupa till C-kupa.

• HannaHYLK

Mammatrosor? Vad är det för galet påfund? Det har jag aldrig hört talas om. Jag är i v.37 och har mina vanliga trosor. BH var nog nästan för små när jag blev gravid och amningsBHn jag köpte istället var väldigt tight runt om (kunde inte ha större heller)... Så jag använder BH när jag är ute, men hemma klarar jag mig utan eftersom alla är så obekväma...

• Rulltrappa

vanliga trosor, hela graviditeten. vanlig BH? haha, fram till beräknad mens ungefär, vecka 4. :)

• Millric

detta är min tredje graviditet, jag har inte behövt köpa törre BH:ar en enda gång..
    Men därimot större trosor som inte rullar ned under magen o bli obekväma, bästa trosorna e ju sånna "tant-trosor" de sitter bra.. fast det finns säkert underkläder till gravida oxå.. men jag har inte brytt mig att ens kolla... men från mitten av graviditeten tyckte jag det behövdes skönare trosor.. som sitter högt o löst o inte trycker..

• Flickan och kråkan

Trosorna kunde jag ha hela graviditeten. Första nya bh:n redan i första trimestern....sedan växte de och växte *suck*. Hoppas få tillbaka min normala 70c storlek när jag ammat färdigt. Har "välsignats" med 70f/g (ingen förändring då mjölken rann till dock - allt under graviditeten)

• Pums

Om man behöver nya trosor måste ju helt bero på vad man använder för modell?
    Jag köpte en massa nya fina trosor när jag blev gravid men inte för att jag växt ur de gamla utan för att jag ville känna mig "finare" när magen växte. Skickade efter ett gäng i låg modell, typ hipsters string från Victoria secret, helt underbara! Både romantiska och sexiga!
    Har inte riktigt förstått poängen med mamma trosor......dom är ju riktigt fula.......min åsikt bara........ "Fina" och bekväma trosor behöver inte vara fula......

Bh har jag gått upp i både kupa och omkrets, det fick jag köpa i v 15 tror jag. Men nu har dom lugnat sig i tillväxten så nästa inköp får bli när det är dags för amningsbh.

Pyret växer i magen, nu i v 25
  • AnnaU

Är i vecka 37 och har mina vanliga underkläder. Vägrar mammatrosor, de har man över magen = varmt och obekvämt =kliar. Vanliga trosor är ju bara att ha under magen.

• Rulltrappa

alla mina trosor är normal midja på, dvs de täcker den kroppsdel de ska täcka... och därnere växer ingen bebismage... alltså ser jag ingen anledning till att byta trosor.

• cloudberry79

Använde vanliga kläder hela graviditeten, men då kom han ju också tidigt. Gick upp 2.3 kilo.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Madotter

Är i v.24 nu och det börjar bli väldrigt trångt!

• Kajak

Med mina 2 graviditer har jag använder min vanlig trosor men jag tog bort dom som gjorde ont på magen så jag hade bara 5 par på slutet av graviditeter så jag köpte hipsters.
    Dom är sköna att ha.

Har även en mammatrosa som jag tycker om att ha när jag använder en mammabyxa som går under magen.

Jag använder även den när magen känns kallt.

Svar på tråden Hur länge kunde ni ha era vanliga trosor och BH:or?