• Anonym (hoppas)

Hur tidigt kan man känna att man blivit gravid?

Jag vill så gärna bli gravid, har nyss haft äl. Jag inbillar mig att det känns annorlunda, kan mycket väl vara önsketänkande.
    Någon som känt att de blivit gravida redan några dagar efter äl?
    Vilka symptom hade ni?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Hur tidigt kan man känna att man blivit gravid?
  • SilentStar

Tror nog att det är väldigt mkt önsketänkande faktisk de som känner grav symptom så tidigt..vänta nån vecka till såkanske symptomen börjar visa sig. Med tanke på hur många som är skenis här på FL så tror jag väldigt många inbillar sig varje månad

• Teskedsmamman

Njae, några dagar efter äl är det spökkänslor, förvisso kan de bli äkta men ändå... ägget fäster tidigast 5 dagar efter äl, mer normalt 7-10 dagar...

Jag har haft skiftande symtom på mina graviditeter, extra kissig, mensmol, nidblödning och näsblod.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Ericha

Tja, största skillnaden är väl att mensen för de flesta uteblir. Annars tror jag också att man tolkar inte mycket bara för att man så gärna vill.

• Anonym (hoppas)

Jag tror också att det mest är önsketänkande. Har inte tänkt på hur jag brukar känna mig efter ägglossning annars. Så kan mycket väl vara att det bara är äl eller pms... (?)

• lindansare

Hmm.. .jag har vetat att jag varit gravid nästan omedelbart och bara väntat på att få det bekräftat när stickan äntligen ger utslag. Men jag har då haft så besvärliga graviditeter att jag redan v. 5 åkt in på sjukhus för att ligga i dropp pga av oavbrutna kräkningar. Första gången visste jag inte att jag var gravid när jag fick vård, men andra gången kände jag aningarna av detta illamående förmodligen omedelbart då gravididteten inletts. Men hade det inte varit för min komplikation hade jag nog inte märkt något annat tecken. Oavbrutna kräkningar är så att säga ett väldigt tydligt tecken... :-/

• Anonym

Jag kände att jag blev befruktad dagen efter jag hade haft det sexét som gjorde att jag blev gravid=) Haha, sa till min syster "jag tror jag är gravid" och det var som sagt bara 24 timmar efteråt..

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-14 14:00:42 följande:
    Jag kände att jag blev befruktad dagen efter jag hade haft det sexét som gjorde att jag blev gravid=) Haha, sa till min syster "jag tror jag är gravid" och det var som sagt bara 24 timmar efteråt..
    Hur kände dig då?
    Jag hade ÄL i förrgår. Känner i dag att magen är lite "konstig"
    Känner mig också konstig i kroppen....vet inte om jag är illamående eller gråtfärdig på något sätt!
  • Anonym (hoppas)

Jag känner obehag i "tjejmagen". Öm, fast inte öm på samma sätt som när jag har äl. Sen har jag ont i ländryggen också. På samma ställe där jag brukar ha ont vid mens. Brösten känns spända, fast det har dom även gjort både vid äl och mens tidigare.

Svar på tråden Hur tidigt kan man känna att man blivit gravid?