• 3 barns mor

Märket upo

vi ska köpa tvättmaskin och har nu hittat en i märket UPO . Är det ett bra märke ?

• Svar på tråden Märket upo
  • Ann Lee

Vi har en kompakt tvättmaskin (smalare än vanliga maskiner) av märket UPO. Den köpte vi för 4,5 år sedan för runt 5000 kr. Den har fungerat problemfritt förutom ett rembyte för några år sedan. Kostnad för remmen var 200 kr och den bytte min pappa åt oss.
    Det är vår första maskin så jag har inget att jämföra med men jag tycker att vår fungerar bra. Vår maskin går flera gånger i veckan.

• tulpan

Vi har en som vi köpte 2002 har fungerat felfritt, jättebra, kan verkligen rekommendera.
    Kör nästan alltid på 40 grader snabb program, aldrig varit missnöjd.

• Zizter

UPO är ett fint finskt märke!! de här hitta jag på hemsidan:

DU KAN LITA PÅ UPO

UPO är ett etablerat finskt varumärke som har använts av nöjda konsumenter i snart 70 år. I Sverige har vi funnits sedan 1962. Vi är marknadsledande i Finland och är mycket stolta över att ha framröstats som Most Trusted Brand, i en stor konsumentenkät gjord av tidningen Reader’s Digest, i konkurrens med övriga vitvarumärken – för femte året i rad!

så nå vågar du ge dig på en Upo alltid!

• Zizter

oj glömde skriva.. finne som jag är så har ju min mor och farföräldrar alltid haft upo märket på sina hemprylar.. så blev lite nostalgisk där!!

• sommar2001

Jobbar med vitvaror och tycker att Upo är ett prisvärt märke generellt. Diskmaskinerna tillverkas i gammla svenska Cylindafabriken och är toppen. Skulle dock avråda från att köpa deras tvättar. Det har varit mycket problem med elektronik och motorer/drev. Får byta maksiner på garanti lite då och då. Skulle dock gissa på att det skett någon förbättring den senaste tiden. Samma gäller för andra märken med samma leverantör av elektronik.

Hur det har varit de senaste 6 månaderna vet jag inte. Ett tips är att ringa de som har servicen på Upo där du bor och fråga vilket märke de skulle rekommendera dig att köpa.

Skulle aldrig köpa en Upotvätt själv.

Skulle valt mellan dessa i turordning
    Miele
    AEG/Husqvarna/Cylinda
    Bosch/Electrolux/LG

Svar på tråden Märket upo