• Skarpa

100 ml- förpackning för dryck?

Vi ska snart ut och flyga med vår dotter på nästan ett år. Hade tänkt att hon skulle få pärondryck på flaska under start och landning, men vi funderar på hur vi skulle ha förpackat den för att få den genom säkerhetskontrollen.

Var hittar man lämpliga förpackningar som rymmer 100 ml? Som jag förstått det räknas inte sådan dryck som barnmat, så det är väl sådana förpackningar som gäller...

Beware! You have entered the realm of Juche!
  • Svar på tråden 100 ml- förpackning för dryck?
  • Skarpa

Tack för era svar

Blir helt förvirrad när jag försöker få klarhet i vad som gäller. På Arlandas hemsida står det till exempel att helt tomma förpackningar inte räknas som dryck, och får därför medtagas. I Luftfartsverkets infoblad står det att man inte får ta med tomma förpackningar som rymmer mer än 100 ml.

Sedan läste jag också att saftliknande drycker inte räknas som barnmat Fundersam

Äh, får väl lov att chansa, men eftersom vi flyger så tidigt på morgonen, blir det svårt om vi inte får lov att lämna ifrån oss, ju.

• Skarpa
    Agnes2 skrev 2008-06-15 11:23:24 följande:
    Vi flög till o från Cypern förra veckan o jag pratade med vakten på Sturup o han sa att oftast är det inga problem att ta med sig drickor till barnen. Du kan bli ombedd att smaka på dem men oftast släpper de igenom dem. Vi hade tur även på flygplatsen i Larnaca och fick ta med oss dricka igenom. Hade inte packat det i plastpåse heller. Det rörde sig om vanliga festis, två sempers smoothies och en flaska vatten. Annars, om de skulle ta det så finns det ju att köpa efter kontrollen både vatten och annan dricka. Där fanns oxå micro att värma vällingen i. Vi var ganska oroliga innan vi åkte för detta men det behövde vi inte vara! Lycka till på flyget!MVH Lotta
    Tack 

Jo, i värsta fall får vi försöka få tag i något efter kontrollen, men jag vet inte hur det är med öppettider före 6 på morgonen, så det hade ju varit skönt om det funkat Fundersam
Svar på tråden 100 ml- förpackning för dryck?