Hur ofta steriliserar ni spädbarnets nappar?
Som rubriken lyder.
Som rubriken lyder.
Sterilisera???
Nej det gör vi inte!
Sköljer av och pillar bort ludd/hundhår osv.
Precis!
Jobbigt att koka soffan ![]()
Tre månader står det på förpackningen på dom nappar vi använder. Och sen att man ska dra i dom och titta efter sprickor. Att det är en eller tre månader handlar ju antagligen bara om att de vill försäkra sig om att folk köper deras produkter lite oftare än vad som egentligen behövs. Har man lite sunt förnuft så ser man och provar om napparna är för gamla eller inte.
Tycker fortfarande det är miljömässigt helt fel att byta nappar varje månad. Slöseri på resurserna
Ja, att det står på förpackningen att man ska byta en gång i månaden betyder ju inte att man måste göra det. Allt som står på förpackningarna haldlar om att man inte ska kunna skylla på napptillverkaren om barnet t.ex. skulle bli magsjukt. Nappen behöver bytas när den antingen börjar spricka, är obotligt smutsig eller när gummit lossnar från plastdelen.
Jag kokar napparna när dom är nya och sen kanske jag kokar dom en gång i månaden. Säger som många andra ; jag hinner knappt koka dom innan dom är försvunna och det är dags att köpa nya
tvättar av den å tar bort skiten,,sen köper jag nya några gånger i månaden istället
kokat en gång å det gör jag inte mer,,blev ju konstig,,,,såg inte så god ut,,,så köper å slänger köper å slänger" napp tokig=)
När de är nya och sen har jag nyligen kokat de han fick när han föddes (3 mån sen)men ärligt talat känns det lite overkill då de tappas till höger och vänster hela tiden!
Jag köper nya ganska ofta istället. Tycker att de blir ganska äckliga efter ett tag. inget som jag skulle vilja suga på. Nä då får kickan en nying
jag kokar dom första gången i 5 min som de står sen så köper jag nyr rätt ofta