• Eppe

Hur ofta steriliserar ni spädbarnets nappar?

Som rubriken lyder.

• Svar på tråden Hur ofta steriliserar ni spädbarnets nappar?
  • NicoFina

Sterilisera???

Nej det gör vi inte!
    Sköljer av och pillar bort ludd/hundhår osv.

• NicoFina

Precis!
    Jobbigt att koka soffan

unclaf skrev 2008-06-16 11:44:03 följande:
    Jobbigt om jag skulle byta ALLT hon tuggar o suger på en gån gi veckan..Skule behöva byta ut: soffan, fjärrkontrollerna, alla filtar, alla kuddar osv osv osv... LITE väl dyrt kanske...
  • trollbottom

Tre månader står det på förpackningen på dom nappar vi använder. Och sen att man ska dra i dom och titta efter sprickor. Att det är en eller tre månader handlar ju antagligen bara om att de vill försäkra sig om att folk köper deras produkter lite oftare än vad som egentligen behövs. Har man lite sunt förnuft så ser man och provar om napparna är för gamla eller inte.

Tycker fortfarande det är miljömässigt helt fel att byta nappar varje månad. Slöseri på resurserna

• HelenaMaria

Ja, att det står på förpackningen att man ska byta en gång i månaden betyder ju inte att man måste göra det. Allt som står på förpackningarna haldlar om att man inte ska kunna skylla på napptillverkaren om barnet t.ex. skulle bli magsjukt. Nappen behöver bytas när den antingen börjar spricka, är obotligt smutsig eller när gummit lossnar från plastdelen.

• Ananaspaj
    HelenaMaria skrev 2008-06-16 13:55:33 följande:
    Ja, att det står på förpackningen att man ska byta en gång i månaden betyder ju inte att man måste göra det. Allt som står på förpackningarna haldlar om att man inte ska kunna skylla på napptillverkaren om barnet t.ex. skulle bli magsjukt. Nappen behöver bytas när den antingen börjar spricka, är obotligt smutsig eller när gummit lossnar från plastdelen.
    AMEN!
  • Vintersjäl

Jag kokar napparna när dom är nya och sen kanske jag kokar dom en gång i månaden. Säger som många andra ; jag hinner knappt koka dom innan dom är försvunna och det är dags att köpa nya

• ejja81

tvättar av den å tar bort skiten,,sen köper jag nya några gånger i månaden istället

kokat en gång å det gör jag inte mer,,blev ju konstig,,,,såg inte så god ut,,,så köper å slänger köper å slänger" napp tokig=)

• Lillstrumpa 08

När de är nya och sen har jag nyligen kokat de han fick när han föddes (3 mån sen)men ärligt talat känns det lite overkill då de tappas till höger och vänster hela tiden!

• Alle
    HelenaMaria skrev 2008-06-16 13:55:33 följande:
    Håller med till fullo!
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle
    Komänglar skrev 2008-06-16 11:41:40 följande:
    Jag kokar bara när jag köpt nappen. Sen sköljer jag den under kranen. Byter en gång i månaden då det står på förpackningen att man ska göra det med dom nappar jag köper. Jag stoppar INTE nappen i min mun, då vi människor har mer bakterier i våra munnar än va en hund har eller golvet, om nu nappen hamnat där. Jag har alltid med mig extra napp om vi är ute och vi inte skulle kunna skölja av nappen om den tappas.
    Fast vi har samma bakterieflora - hundar äter bajs och annat konstigt, det gör inte vi.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Garv

Jag köper nya ganska ofta istället. Tycker att de blir ganska äckliga efter ett tag. inget som jag skulle vilja suga på. Nä då får kickan en nying

• Eva86

jag kokar dom första gången i 5 min som de står sen så köper jag nyr rätt ofta

Svar på tråden Hur ofta steriliserar ni spädbarnets nappar?