IKEAS SÄNGAR! Är dem bra och prisvärda??
vi ska köpa 2 st 80 sängar el 1 160...
Hitade 2 st på Ikea som verkar ok..Den ena heter Storfors och den andre Selfors..
Har ni erfarenheter av sängarna där och bäddmadrasserna?????
vi ska köpa 2 st 80 sängar el 1 160...
Hitade 2 st på Ikea som verkar ok..Den ena heter Storfors och den andre Selfors..
Har ni erfarenheter av sängarna där och bäddmadrasserna?????
Jag kan verkligen rekomendera sängar från IKEA. Kommer inte ihåg va de heter som vi har, men vi köpte dom för 695:-/st för snart tre år sedan och de är fortfarande som nya. Extremt prisvärda!
Jag tror snarare att det är garanti i 25 år. Men då gäller ju naturligtvis ej slitning.
Jag rekomenderar dock att ni köper två separata sängar och en stor bäddmadrass. Då slipper ni hålet i mitten, men samtidigt så märker man inte så tydligt när den andra vänder på sig.
Hmm, jag har en Ikea säng och har inte sovit en enda go natt i den...vi har två separata och en stor bäddmadrass, och sängen lutar mot mitten...Nä, vi e inte nöjda och sparar som attans till en riktig säng och därmed en god natts sömn!
Vi har aldrig märkt att våra lutar? Men vi har ju en extra förstärkning i mitten av våran sängstomme. Har ni det?
jag köpte ny säng för några veckor sen. SVANEHOLM som resårmadrass och TUVEBO som bäddmadrass. Och jag är såååå nöjd!
Har stora problem med min rygg och har provat många sängar, och det här är den enda som har hjälpt.
Jag har också två st 90 madrasser med en 180 bäddmadrass över. Och då har jag satt dit en sån där förstärkning i mitten som håller ihop resårmadrasserna så att de inte glider isär.
Jag har bara bra erfarenheter av IKEA. Så underbara sängar!
Ser ingen anledning till att lägga över 10 000:- på en säng när ryggen älskar IKEA:s billiga varianter.
Hej
Vi hade planerat att köpa Hästens men valde sedan att köpa IKEAs "värsting". Sultan tror jag att den heter. Bäddmadrass och resårbotten.
Är supernöjd! Det enda är att man inte kan köpa MALMs sängavel då det syns typ 5 cm av den efter att du lagt dit kudden
Men absolut prisvärd.. En kollega till mig sade också häromdagen att de vunnit pris för den maddrasen - och de tävlade mot bla Hästens! Har inget befog för detta men....
isako: det stämmer att IKEA vann över Hästens. Fanns en artikel om det på IKEAs hemsida för några veckor sedan. Vet inte om den ligger kvar.
Sedär ja... Och vi som för priset av bara Hästens madrasser, fick Ikeas madrasser, bäddmadrass, Bokhylla, Tvbänk, Sängram, Sängbord, Sängkläder och annat smått och gott ...
Göttans :)
har ikea säng och den är helt underbar
vi har en malm sängram, dock MIOs madrasser, om du köper ramen så använd alla detaljer även om du inte inser varför, det misstaget gjorde vi och den gick i sär....mitt under en speciell akt hihi
Vi köpte två stycken Sultan Sturefors (90 cm) i helgen, samt en 180-bäddmadrass (Timan) i helgen. Än så länge är vi nöjda.
Se till att kolla på Ikeas hemsida om de har sängarna inne om du har tänkt dig att få hem dem på en gång bara. Våra var slut i Uppsala just den dagen märkte vi när vi kom till lagret, så det var bara att åka direkt till nästa Ikea och köpa dem, eftersom det var den dagen vi hade bärhjälp (jag är gravid i nionde månaden)...
har oxå ikeasängar,två st 80cm och sen en 160bäddmadrass över det..skitskönt,sover gott som bara den...å det var BILLIGT!!!