Emster skrev 2008-06-17 14:49:01 följande:
Vi åker till min mamma som bor strax utanför Torrevieja varje år, så jag har lite tips...Välling kan vara svårt att få tag i, och om det finns är det Nestlé som gäller så vi brukar ta med några förpackningar pulver + tetror till flyget. Barnmat på burk finns det i de flesta affärer, men inte vegetarisk. Eftersom det bor mycket engelsmän, svenskar och danskar i området kring Alicante/Torrevieja finns det svensk mat i många affärer, så det går att hitta både knäckebröd, kaviar och allt möjligt om man vill. Blöjor är ganska dyrt har jag för mig, iaf märkasblöjorna, och de inhemska vi testade var inte så bra. Men det är ju drygt att släpa på också. Våtservetter, toapapper m.m. är ofta parfymerat så kolla noga vad ni köper.Hyr en bil med bilbarnstol och AC, det går att få den levererad till flygplatsen. En vecka kostade oss 160E, klass B. Tanka ordentligt på en gång, det blir ganska ofta bensinbrist iaf i mindre orter. Köp solskydd till fönstren och lägg en handduk eller nåt över bilbarnstolen, det blir HETT i bilen! Ska försöka komma på mer...
Vilka bra och härliga tips! Sonen har precis blivit blöjfri på dagen så det behövs nog bara till natten och maten äter han ju vanligt.
Vi ska hyra ett hus som har allt på plats, så vi ska försöka att ta med så lite som möjligt för att sedan kunna tvätt på plats. Sen blir det nog en del matlagning hemma. Tänkte ta med en kraftigare paraply vagn, tror du att det funkar?