• Idizen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

hallonpajen och lines underbarn: e sugen på att beställa en sån därifrån jag oxå. Vad fick ni ge och vad fick ni till? Hur lång tid tog det att få den? vad betalade ni utöver priset för maskinen?

• Idizen

ni med overlock. har ju precis köpt min och sytt ihop ett par byxor till amadeus.. är det allt jag kan göra på den?? alltså jag kan inte sy linning eller sy i resår i benen eller lägga upp benen med den tex, utan det får jag göra på min andra????

• Idizen

har rockat ugglor x 2

Har calletex någon webbsida med försäljning? var ligger det egentligen?

• Idizen

gekko: hihi.. så syr inte jag =) det får jag testa nästa gång jag ska sy muddisar. Tack för beskrivningen. Kanske är lättare än så jag gör, vet inte, vi får se. =)

• Idizen

det tror jag inte, men jag syr ihop grensömmmarna (från rumpan upp till midjan), och sen innerbenssömmen (från fot till fot) vet inte vilken söm som är vilken =)
    Förstår du hur jag menade =)

• Idizen

hej

jag tänkte sy upp lite klänningar att hänga ut uppe hos min faster. till försäljning, har ritat mönstert till den i alla storlekar men funderar på om det verkligen är nödvändigt att sy i alla?? jag hade tänkt mig 2-3 klänningar i samma tyg men i olika storlekar. (eftersom jag vill att det ska vara udda klänningar och inte 20 likadana)

Men vilka storlekar är lagom att göra i?
    62, 68, 74, 80, 86, 92 är storlekarna jag har.
    Hjälp snabbt tack om det e någon som har tips och idéer. tänkte sätta mig och klippa lite ikväll???

• Idizen

jo men det har jag inte mönster på =) eller gör man dom lite mittemellan då?? sen har jag köpt storlekslappar att sätta i och där e tyvärr enkelstorlekar på de...
    Funderade på att sy dubbelt innan men tänkte att det hade varit kul coh sett finare ut om man har i lapparna...
    tack ändå

• Idizen

åhhh vad många fina tyger jag vill köpa därifrån.... =) men det blir ju inte billigare med frakten och tullen.. tåkigt... har ju inga släktingar eller någon som jag känner där. har inte ens varit där.. typiskt..
    jajaja.. säg till om det e nån som ska beställa där så kanske det blir billigare att samfrakta.

• Idizen

hej
    ska på bio imorgon med en tjejkompis och några av hennes andra kompisar. hade tänkt och sy nått kul att ha på mig. Några som har något förslag på något enkelt att sy till sig själv. gärna någon tunika eller nått liknande, eller en tröja som funkar till en kjol. men hittar inget roligt och lätt mönster. några tips???

• Idizen

kan tillägga att den ska sys i trikå, för jag var och hittade en massa fina trikåtyger till mig på rea. 15 kr metern =) billigt och bra.

• Idizen

e det fler än jag som tycker att tryckknapparna är väldigt hårda. alltså att öppna och stänga? jag är rädd att tyget ska gå sönder. ändå är det på en body med 3 lagers mudd där de sitter. men det känns inte bra. är alla knappar lika tröga i början eller finns det några man kan köpa som är bra?

• Idizen

åhhh. jag lyckas bli av med sytokig adressen alltid.
    hjälp någon =)

• Idizen

På måndag ska jag ner till malmö på anställningsintervju. tänkte passa på att köra inom Stoff och stil på vägen hem. Tänkte om någon ska ha nått som jag ska köpa med mig och skicka. Vet inte om det är billigare än deras frakt...

KRAM

• Idizen

godmorgon
    Någon som är vaken som kan hjälpa mig snabbt?
    Sitter oh syr en skjorta som en liten pojke ska ha på sig på sin namngivning och kan inte få rätt på strorleken. har sytt den efter str 70 och tycker den ser vääädligt stor ut.
    Någon som har en skjorta i storlek 68 som kan mäta den till mig så jag kan jämnföra?
    Bröstvidd, vidd nertill, längd, och gärna ärm längd om det är en långarmad skjorta.

Blir glad om någon kan hjälpa mig snabbt då jag måste ha den färdigt senast ikväll då de åker sina 120 mil hem igen. (typiskt att det ska kommas på i sista sekund allt man får frågat att sy)
    TACK

• Idizen

humleblomstern: jo det e klart, det e bara så att jag inte har barnet i närheten =) dom är iväg och ska vara iväg hela dagen. kommer endast inom ikväll innan dom åker... jag har sprätt upp hela skjortan och sytt klippt om den utan sömnsmån. ser mindre ut nu så nu hoppas jag den passar...
    vi får väll se...

• Idizen

någon som vet längden på en sovpåse i storlek 68/74 någonting???
    tänkte ta en vanlig tröja och förlänga och sätte snodd längst ner men vet inte hur lång jag ska göra den??
    någon som har som kan mäta?

• Idizen

sarahl: om du har sån vanisch som är pulver så rekomenderar jag dig att ta lite sånt ch lägga i en skål. blanda ut med vatten till en geggig sörja, lägg sen detta på fläcken. låt ligga 5 minuter ungefär. lägg sedan ner tröjan i varmt vatten blandat med vanisch. jag hade en tröja i i 1 timme.. puts fläcken är borta. har sytt en tröja i grönt som alltid lyckas få små fläckar som inte vill gå bort. hade tom tvättat tröjan 2 gången tvättmskinen innan och legat ett x antal dagar.. men detta tog bort alla fläckar...
    kram och lycka till

• Idizen

HEJSAN
    Är på jakt efter allt om handarbets tidningen nr 10 år 2007. Är det någon som har denna och skulle vilja dela av sig av mönsterna till modell 14 i den tidningen. Shopping någonting kallas den. Känns onödigt att köpa tidningen när jag bara ska ha ett 3 möster därifrån. Har dessutom tidningen själv men kan inte hitta den efgtesom jag bor tillfälligt uppe hos min pappa efter att jag och exet separerat.. jaja.. nog svammlat.

nr 10 2007 letar jag alltså efter. allt om handarbete

TACK

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle