• Mstery

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

åhlens har ett nytt retrotyg för 99kr/m *tips*

Jocelyn april -07, Nathaniel augusti -08, Bugaboo Cameleon juni -08
  • Mstery

sarahl

det är nån som har bild men vet inte vem

• Mstery
    Sandra G skrev 2008-06-23 16:20:15 följande:
    Någon som vet var man kan köpa Katvigtyg någonstans?
    det finns i grönt på eleraff.se
  • Mstery
    sarahl skrev 2008-06-23 21:19:54 följande:
    funderade på att sy en regnoverall åt sonen. Vad akn man använda för att försegla sömmarna med?
    liquid solid eller vad det hette..finns på claes och så har jag sett det på coop. det var nån som hade använt det till regnkläder.. hur det funkar vet jag inte
  • Mstery
    mamma på vift skrev 2008-06-25 09:34:22 följande:
    Någon som vet vart man kan köpa Burberry-tyg på internet? Behöver inte vara riktiga kan vara liknande oxå.
    hörruduru.. sno inte min ide.. har ett sånt tyg som väntar på mig här. jag antar att det ska bli nått till buggan
  • Mstery
    mamma på vift skrev 2008-06-25 09:49:05 följande:
    ja jag har 2 som eftersöker detta till buggan...har ju sytt en redan till Kajsan men då skickade hon tyget!
    jag kanske kan hjälpa dig om du vill..finns att köpa i sundbyberg.. tror det var 89kr/m
  • Mstery
    mira skrev 2008-06-26 19:31:55 följande:
    det där regnbågstyget jag sett nu på några olika ställen. är det nåt som finns fortfarande att köpa?
    ja det finns på stoffostil... kolla länken i ts
  • Mstery
    Dora skrev 2008-06-26 21:53:17 följande:
    Måste gnälla lite till vad gäller uggletyget. Som jag skrev tidigare är det nästan omöjligt att få igenom en knappnål. Och det var tungt att klippa i. Lite hårt. Och overlocken fick verkligen jobba. Covern går det knappt att sy med alls. Fick mata med handhjulet mest hela tiden.Är det någon mer som upplever detta? Kan det ha blivit av färgningen?
    jag tycker att det är lite svårt att nåla..ibland får man ändra vinkel för det tar bara stopp
  • Mstery
    MillyMollyMandy skrev 2008-06-28 11:54:37 följande:
    Har ni några tips på hur ni syr kantband i bodys? Jag ska använda mig av jerseytyg för jag tycker det blir för tjockt med muddväv. Syr ni fast den först och viker över sedan och syr med raksöm eller tvillingnål? Förra gången jag gjorde tyckte jag det blev bubbligt och då sydde jag först fast den med en stetchsöm och sedan med tvillingnålen.
    kantbandet ska vara kortare än kanten på bodyn..om du fattar...  vet inte om det var så du gjorde
  • Mstery
    Småkottarna skrev 2008-06-29 10:07:50 följande:
    Haha hoppas ni har överseende med nybörjarjag! Reglanärm, heter det så när ärmen är sned från ärmhålan till halsringningen?
    raglan heter det väll
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle