Inlägg från: muldebaer |Visa alla inlägg
  • muldebaer

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag köpte en prymtång för ett par månader sedan och använder den till Stoff och stils knappar, och det funkar hur bra som helst. Den ena delen sitter fast som orginalknapparna, men den taggiga delen måste ligga neråt så tyngdlagen hjälper till, eftersom den ligger löst. Så jag förstår inte att det inte funkar för andra?!

• muldebaer

De mönster jag hittills har använt från Ottobre, har varit i största laget, men jag har bara lärt mig att använda 110 istället för 116 till min pojke som ligger precis mitt imellan. Det har passar perfekt i olika tröjmodeller, men nu har jag sytt velourvästen från nr. 1/08 och den sitter så himla tight och är dessutom lite väl kort. Tråkigt att det inte är samma 'standard' på alla mönster.

• muldebaer

Jag ser att det är fler än jag som har blivit elefanttokig Jag mailade Johnny för ett par dagar sedan men inte fått svar ännu, senast, med ugglorna svarade han samma dag. Kan det vara för att det är sådan rusch på de stackars elefanterna, så han inte hunnit svara alla, eller ska man maila igen - jag vill ju inte verka tjatig...

• muldebaer
    Gekko skrev 2008-07-16 21:50:18 följande:
    Som vanligt ligger jag hopplöst efter i att läsa tråden men jag tänker inte ge mig, jag ska hinna läsa ikapp! Jag tänkte höra om någon har köpt lime polarfleece från Stoff och Stil och kan säga något om färgen? Är den snygg? Är den lime? Jag har tidigare köpt lime stretchjersey och den var fadd och tråkig i färgen, dock gillar jag deras lime babymanchester. Någon som köpt den eller sett den i butik och vill uttala sig? Hur är den i kvaliten förresten? Jag har ju varit nöjd med deras bruna men jag vet ju att vissa inte är nöjd med kvalitén i alla färger.
    Ja det där med att läsa ikapp känner jag till Är själv nyss hemkommen och har ett par dagar på mig att försöka läsa ikapp innan det bär iväg igen...

Jag har sett både den limefärgade och den lila fleecen hos S&S, och jag tycker att de är tydliga och fräscha i färgerna, alltså inget åt pastellhållet om du förstår hur jag menar.
    Men det är ju ganska svårt att förklara. Jag ska dock dit imorgon för att köpa tråd, så jag kan ta mig en extra titt på fleecen.
  • muldebaer
    Gekko skrev 2008-07-17 15:11:33 följande:
    Tack för svaren på fleecefrågan! Vore jätteskönt att få en färsk recension Muldebaer! Någon som kan jämföra den lila fleecen med den lila mudden förresten?På Janome Easy Jeans kan man också använda tvillingnål till några dekorsömmar men jag har aldrig testat det.Jag har förresten inte hunnit ikapp tråden än... Lite svårt så här i semestertider!
    Gekko: Hemkommen från Stoff och stil, med lite mer i påsen än bara trådrullar...
    Färgerna på polarfleecen var såsom jag mindes, alltså tydliga och klara utan något pastelligt. Jag tycker färgerna passar bra med hur det ser ut i katalogen.

Yrväder: Jag hittade tyvärr ingen limegrön mudd och kunde därför inte jämföra med tråden, men jag tror du fick svar på det från någon annan.
  • muldebaer
    madebyinferno skrev 2008-08-28 19:16:09 följande:
    Aaaah, akut hjälp!!!!Någon som har sytt bodysuiten från Sos (81000)????
    Är det heldräkten du menar så har jag sytt flera av den, och det är ett bra mönster - evt aningens brett i midjan, så där har jag tagit av ca 1½ cm på vardera sida.
  • muldebaer

Grrrr, vad arg jag kan bli på Ottobre ibland. Jag vet ju att deras storlekar är i största laget, så därför klipper jag nästan en hel storlek mindre än normalt. Jag skulle sy en tröja ikväll i storlek 92, och även fast jag snålar, och syr långt innanför sömsmånen, så påminner storleken närmare om min sons tröjor som är 116. Jag får göra ett nytt försök imorgon kväll. Då tar jag utgångspunkt i storlek 80... Suck

• muldebaer

Var kan jag hitta mönster på en heldräkt i velour, med hög krage och dragkedja hela vägen. I ca str 104.

• muldebaer
    Lallan skrev 2008-09-08 15:49:51 följande:
    Finns i boken "Sy till barnen av mjuka tyger" dock utan krage men det går ju att fixa ändå.Använder alltid polyestertråd så man slipper att tråden krymper i tvätten!
    Tack där ska jag prova att kika!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle