Inlägg från: Jempa L |Visa alla inlägg
  • Jempa L

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Det är så kul att se att det är så´nt drag i den här tråden fortfarandeSkrattande! Brukar läsa en del i tråden, men hinner inte sy så mycket nu med två småttingar i huset...

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Jempa L

Shit pom fritt! Nu spökar det !

Har ju inte hängt med i tråden pga att jag inte har haft tid att sy så mycket, men i kväll åstadkom jag åtminstone att fålla en långsjal. När allt är klart och jag vänder ryggen till maskinen så börjar den gå utav sig själv. Rycker ur kontakten till pedalen, maskinen fortsätter att sy . Drar ur väggkontakten och den slutar. *Puh* Men när jag (knäpp som jag är) provar att sätta i väggkontakten igen så syr den för fullt, utan pedalkontakten isatt. Det luktar halvbränt och jag rycker snabbt ur väggkontakten

Antar att min gamla Husqvarna 2000 har gett upp efter lång och trogen tjänst, men undrar ändå om någon varit med om ngt liknande?

• Jempa L
    car skrev 2008-06-29 22:42:30 följande:
    du hade inget som låg mot pedalen?enklaste och trevligaste förklaringen
    Nej, den var inte ens ikopplad vid andra försöket när jag satte i väggkontakten.
  • Jempa L
    car skrev 2008-06-29 22:47:15 följande:
    ja, då skulle jag bli nervös i alla fall, men det kanske är kortslutning eller så
    Det som gör mig mest skrämd är att jag kunde ha hållt på och micklat med nålen Förvånad!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle